התפרעויות על הגדר | כוכבי: "צה"ל נערך במאמץ מרוכז למבצע נוסף בעזה"

ברקע ההתפרעויות וההתחממות בדרום עדכן הרמטכ"ל על היערכות צה"ל לסבב לחימה נוסף | שר הביטחון קיים הערכת מצב ואמר "אנחנו נגבה מחיר על כל פגיעה באזרחנו, בחיילינו ובריבונותנו". עוד הוא הוסיף: "המציאות בשטח תקבע איזה כלים נפעיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/21 19:34 יז באלול התשפא

התפרעויות על הגדר | כוכבי: "צה"ל נערך במאמץ מרוכז למבצע נוסף בעזה"
התפרעויות על גדר המערכת. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

אלפי פלשתינים מפגינים ומתפרעים הערב (ד') סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. כוחות צה"ל הגיבו בירי גז מדמיע ועל פי הדיווחים של הפלשתינים, ישנם 21 פצועים פצועים מירי הלוחמים, חלקם הועברו לקבלת טיפול בבית חולים ברצועה. בשבת נפצע קשה מאוד לוחם מג"ב, בראל אחיה חדריה שמואלי.

"עמנו לא יכול להיכנע ואנשינו מאוחדים מאחורי ההתנגדות. יש קונצנזוס על המשך ההתנגדות. אנחנו עם אחד ונאבקים בהמשך הכיבוש", אמרו היום הפלגים הפלשתינים.

ברקע ההתפרעויות של הימים האחרונים ושיגור בלוני התבערה לעבר יישובי גבול הדרום על ידי מחבלי ארגון הטרור חמאס, ראש המטה הכללי התייחס היום לאפשרות של סבב לחימה נוסף בעזה וגם לגרעין האיראני. כמו כן, שר הביטחון בני גנץ קיים היום הערכת מצב בשטח בפיקוד הדרום, ביחד עם מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן,

כוכבי אמר כי בצה"ל נערכים ללחימה: "עם סיום מבצע ׳שומר החומות׳ צה"ל נערך, במאמץ מרוכז, לאפשרות של מבצע נוסף בעזה. אנחנו לא מקבלים, ולא נקבל הפרת ריבונות, לא משנה מי עומד מאחוריה, וחמאס היא האחראית לכל מה שיקרה ברצועה". 

הרמטכ"ל נגע בדבריו גם בנושא הגרעין האיראני: "התקדמות תכנית הגרעין האיראנית הובילה את צה"ל להאיץ את תכניותיו המבצעיות ותקציב הביטחון שאושר לאחרונה ומיועד לכך". עוד הוא הוסיף: "צה"ל פועל באופן שיטתי ובדרכים מגוונות כדי לצמצם את השפעתה של איראן במזרח התיכון".

גנץ: "לישראל אין בעזה אינטרסים מלבד שקט והשבת הבנים"

שר הביטחון קיים היום הערכת מצב בשטח בפיקוד הדרום, ואמר בסיומה: "לישראל אין בעזה אינטרסים מלבד שקט והשבת הבנים- המכשול לשגשוג ופיתוח הרצועה הוא חמאס בהובלת סינוואר. אנחנו נגבה מחיר על כל פגיעה באזרחנו, בחיילינו ובריבונותנו".

"ארגז הכלים שלנו הולך ומתמלא, גם באמצעים לסיוע ופיתוח הרצועה לטובת למעלה משני מיליון תושביה, וגם בתכניות ואמצעים צבאיים שאנו מפתחים אם נצטרך להפעיל את הכוח. המציאות בשטח תקבע איזה כלים נפעיל. אני מבקש לחזק מכאן את תושבי הדרום כולם, ואת משפחתו של הלוחם בראל שכולנו מתפללים לשלומו". 

הערכת מצב

הערכת מצב. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן