"פאדיחה של צה"ל, תתפללו לשלומו" אביו של בראל מדבר על הירי

אתמול נפצע בראל מירי אקדח בגבול עזה והוא מאושפז במצב קשה, אביו פנה היום בדמעות לעם ישראל וביקש: "לפחות שיחיה, לא יותר מזה. שבורא עולם יחזק אותו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/21 12:23 יד באלול התשפא

"פאדיחה של צה"ל, תתפללו לשלומו" אביו של בראל מדבר על הירי
החייל שנפצע במהומות, צילום: דוברות המשטרה, Abed Rahim Khatib/Flash90

אירוע הירי החריג אתמול (ש') ברצועת עזה שהביא לפציעתו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי מטריד את כוחות הביטחון ובראל נלחם על חייו בבית החולים. אביו של בראל במסר מטלטל היום מחוץ לבית החולים והאשים את צה"ל.

אביו של החייל שנפצע האשים את צה"ל במחדל "בטח שהייתה פאשלה שם, הרי איך הם הגיעו לגדר?, ממתי אסור לירות בהם? הם באו להרוג אותו, זו פאדיחה גדולה של הצבא. צריכים לפזר הפגנה כמו שצריך. למה הבן שלי צריך להגיע לבית חולים בגלל הפגנה?".

האב המשיך בדמעות: "הוא לא היה צריך להיות שם, הוא משתחרר בעוד חודשיים וזו לא הפלוגה שלו. למה לא הסיגו אותם לאחור? איך גורמי ביטחון נותנים לאנשים להתקרב? למה מפחדים לירות על מחבל? ממה לפחד? באים להרוג אותך - תירה. ככה תמיד היו הוראות הפתיחה באש כשהוא היה שם".

"זה לא פייר, איזה עולם אכזר כל עם ישראל שיתפלל לשלומו, לפחות שיחיה, לא יותר מזה. שבורא עולם יחזק אותו, ישמור עליו וייתן לו לחזור לחיים נורמליים". סיים.

מפקדו של אוראל, סנ"צ ק' התראיין הבוקר ללא חשיפת שמו ל-103FM וסיפר על מצבו של בראל. "הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ ומצבו קשה עד אנוש, אנחנו מקווים לבשורות טובות ולישועות",אמר ק' והוסיף: "בהזדמנות זו, אני מבקש מהמאזינים להתפלל לרפואתו של בראל בן ניצה, שבעזרת השם יקום ונוכל להיות במצב אחר היום".

היחידה נערכה בגזרת החטיבה צפונית באוגדת עזה לפעילות נגד מפירי סדר, ידענו על ההפגנה הצפויה, ונערכנו לזה כמו שאנחנו עושים הרבה זמן".סיפר סנ"צ ק', שמשמש כמפקד יחידת המסתערבים בדרום, על חלקה של היחידה באירועים אמר: "מזה מספר שנים שהיחידה מבצעת את הפעילות שם ככוח שובר שווין בגזרת הגדר, על מנת לפגוע ממפירי סדר, מפגינים ומחבלים, ולמנוע את חדירת הגדר לכיוון היישובים".


(צה"ל תוקף בתגובה לירי).

הקצין סיפר על אירוע הירי: "מדובר ביחידה מיוחדת, שיש בה אמצעים שוברי שוויון כולל צליפה", בראל היה צלף ביחידה, והוא נורה ע"י מחבל כאשר הכוחות התמקמו בעמדות. הוא נפגע בראשו, קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה לבי"ח סורוקה". הקצין הבכיר ציין כי הירי בוצע דרך חרך ירי בגדר באזור החטיבה הצפונית, שם הכוחות היו ממוקמים". 

"אני לא יכול להתייחס כרגע לעומק על האירועים, כי הנושא נמצא בתחקיר וברגע שנבין את הלקחים נפיק אותם ונבצע את זה בצורה מסודרת עם הצבא. בכללי, בראל נפגע מכדור בראש, באותו רגע פונה מהר לבי"ח וכרגע מאושפז".

סנ"צ ק' סיפר כי היחידה מורגלת באירועים על הגדר. "עשינו עשרות ומאות פעילותיו כאלה בגדר", בסיטואציה הזו נפגענו, זה לא היה לטובתנו, אבל מבחינת הכוח אנחנו ערוכים כיחידה לכל המצבים, כולל לזריקת מטענים ולירי צלפים. הנושא נמצא כעת בטיפול צה"ל, אני לא יכול להתייחס לזה לעומק.

האירוע של אתמול היה חריג, אנחנו לא רואים בשגרה אירוע בו מחבל חמוש עם נשק נמצא בתוך ההמון. זה לא משהו שמתרחש בשגרה בהפרות הסדר שאנחנו מכירים, וגם התעוזה העזות והתעוזה שלהם להגיע עד הלוחם עם נשק".

לסיום סיפר על בראל שנלחם על חייו: "הוא אחד הלוחמים הוותיקים, התגייס במרץ 2019 לאחר מכינה קדם צבאית, מלח הארץ. הוא שובץ במשמר הגבול ולאחר סיום קורס ההכשרה יצא להכשרת יחידת המסתערבים בימ"ס, חשוב לי לציין שמדובר בלוחם, צלף, ערכי, מקצועי, חברותי, חונך לוחמים חדשים ביחידה, היה מועמד לגיוס לקבע, באמת מלח הארץ. שכל עם ישראל יתפלל להחלמה שלו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן