האסון במיאמי ברגשות מעורבים: משלחת החילוץ חזרה ממיאמי

אחרי האסון הנורא במיאמי בישראל מיהרו לשלוח משלחת חילוץ שסייעה לכוחות האמריקאים. היום חזרו חברי המשלחת לאחר שחילצו מספר גופות מבין ההריסות. מפקד פיקוד העורף: "הבאתם כבוד וגאווה לצה"ל ולמדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 20:06 ג באב התשפא

ברגשות מעורבים: משלחת החילוץ חזרה ממיאמי
המשלחת בניסיונות החילוץ, צילום: דובר צה"ל

חברי המשלחת ״יד אחים״ המשותפת לצה"ל ולמשרד החוץ, השלימו את פעילותם בחילוץ הנעדרים לאחר קריסת המבנה במיאמי וחזרו הבוקר (ב׳) ארצה. המשלחת כללה מומחים בתחום ההנדסה, חילוץ וטיפול באוכלוסייה, שעבדו מסביב לשעון בשיתוף כוחות ההצלה המקומיים, תוך מאמץ נחוש לסייע באיתור נעדרים מהאסון. המשלחת סייעה באיתור נעדרים.

עד כה אותרו כ-94 נספים באסון קריסת הבניין, המשלחת הישראלית הייתה המשלחת הגדולה ביותר שהגיעה לסייע לאחר קריסת המבנה. המשלחת הפגינה יכולות מתקדמות בתחום הטכנולוגיה, שדייקו את פעולות החילוץ וסייעו במאמצי האיתור של הכוחות בשטח. כוחות צה״ל עבדו בשיתוף פעולה עם כוחות החילוץ האמריקאים תוך למידה הדדית. אמש, עם סיום פעולות המשלחת, התקיים טקס הוקרה בו נכחו ראש העיר של מיאמי, תושבי העיר, ומשפחות הנעדרים. בטקס הודו על פעילות המשלחת ועל סיועה הנרחב. 

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין מסר כי: "חברי המשלחת, אתם ראויים לכל ההערכה על פעילותכם במתן סיוע לחילוץ הנעדרים ותמיכה במשפחותיהם. הבאתם כבוד וגאווה לצה"ל ולמדינת ישראל. יישר כוח על העבודה הקשה שלכם במימושו של סיוע הומניטרי חשוב כל כך לבעלת בריתנו הגדולה ביותר, ארה״ב".

ראש עיריית מיאמי דניאלה לוין קאווה אמרה על ניסיונות החילוץ כי: "בצער רב ובעצב עמוק אני משתפת כי לקחנו החלטה קשה ביותר היום, ועברנו ממבצע הצלה למבצע חיפוש של גופות. היה קשה מאוד לחלוק את החדשות הללו עם המשפחות שעדיין קיוו לטוב ומתגעגעות לאהוביהן. למרות שנראה שאין שום סיכוי למצוא חיים בהריסות, עדיין אפשרי שיקרה נס".