שרפת ענק בקפריסין. ישראל תצא לסייע

בעקבות גל החום הקיצוני קפריסין מתמודדת עם שרפת ענק שמאיימת על הכפרים במערב המדינה. בתים ראשונים עלו באש ובקפריסין פנו לישראל בבקשה לעזרה. ראש הממשלה הודיע על יציאת משלחת סיוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/21 23:08 כג בתמוז התשפא

שרפת ענק בקפריסין. ישראל תצא לסייע
תמונת אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מדינת קפריסין מתמודדת עם שרפת יער גדולה במיוחד שפרצה בעקבות גל החום הכבד. מספר כפרים במדינת האי פונו מחשש לחיי התושבים ובכפר אקפאס בתים ראשונים עלו באש. נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס פנה לישראל ולאיחוד האירופי בבקשה לעזרה.

עד כה לא דווח על נפגעים בעקבות השריפה בהרי טרודוס במערב המדינה אך המצב במדינה חמור ובישראל החליטו לשלוח סיוע. בהודעה משותפת לראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ לפיד והשר לביטחון הפנים אישרו השלושה כי ישראל תצא מחר לסייע לקפריסין בכיבוי השריפות.

בהודעה מטעם ראש הממשלה והשרים נכתב כי: "בהתבסס על קשריה הקרובים של ישראל עם קפריסין, בדגש על סיוע הדדי בעתות חירום, אישר הערב  ראש הממשלה, נפתלי בנט, כי ישראל תשלח לקפריסין שני מטוסים לכיבוי שריפות וכן חומר מעכב בעירה".

שר החוץ, יאיר לפיד, שוחח עם מקבילו, שר החוץ הקפריסאי ניקוס כריסטודולידס, ואמר כי: "ישראל תעשה ככל שתוכל על מנת לסייע לקפריסין בהשתלטות על האירועים". 

עוד נכתב בהודעה כי: "בהתבסס על הסכם שיתוף הפעולה הקיים בין ארגוני הכבאות וההצלה של שתי המדינות, בחנו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ורב טפסר דדי שמחי את אפשרויות הסיוע. מטוסי טייסת הכיבוי של שירות הכיבוי וההצלה ייצאו מחר לסייע לכוחות הקפריסאים והבינלאומיים במאמצי כיבוי האש. הסיוע תואם בין המשרד לביטחון הפנים ומשרד החוץ, בסיוע שגרירות ישראל בקפריסין".

השריפות הקשות בקפריסין.