לפיד חנך קונסוליה בדובאי: "העמים שלנו יצרו את הלא יאומן"

שר החוץ ממשיך היום את הביקור שלו באיחוד האמירויות והיום חנך קונסוליה ישראלית בעיר דובאי. לטקס הוזמנו נציגי הקהילה היהודית והשר האמירותי לענייני סחר חוץ - ת'אני בן אחמד אל זייודי

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 11:59 כ בתמוז התשפא

לפיד חנך קונסוליה בדובאי: "העמים שלנו יצרו את הלא יאומן"
לפיד באמירויות., צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

שר החוץ יאיר לפיד ממשיך היום (ד') זה היום השני את ביקורו ההיסטורי באיחוד האמירויות, לפיד הוא שר החוץ הישראלי הראשון שטס למדינה מאז נחתמו הסכמי אברהם בשנה שעברה. אחרי שאתמול חנך שר החוץ את שגרירות ישראל באבו דאבי, היום נחנכה קונסוליה בדובאי במעמד בכירי הממשל המקומיים.

https://twitter.com/martopirlo1/status/1410160173503635457?s=20

שר החוץ יאיר לפיד והשר לענייני סחר חוץ - ת'אני בן אחמד אל זייודי. הסירו את הלוט מקיר הקונסוליה, וקבעו מזוזה ביחד. אל אירוע ההשקה הוזמנו גם מנכ״ל משרד הביטחון אלון אושפיז והקונסול הכללי של ישראל בדובאי, אילן שטולמן. גם נציגי הקהילה היהודית בדובאי השתתפו בטקס. 

לפיד נשא דברים באירוע פתיחת הקונסוליה ואמר כי : "מה שאנחנו פותחים היום אינה רק קונסוליה, אלא גם את המרכז לשיתוף פעולה. את המקום שמסמל את היכולת שלנו לחשוב יחד, להתפתח יחד, לשנות את העולם יחד. השלום שאותו אנחנו מנציחים היום, אינו בין ממשלות ומנהיגים, אלא בין בני אדם ועמים. הוא לא השלום שלי ושל עמיתי העומדים פה, אלא של הילדים שלנו".

לפיד הוסיף ואמר כי: אתמול פתחנו את השגרירות באבו דאבי, היום אנחנו פותחים את הקונסוליה בדובאי. אנחנו מתחילים להתרגל לעשות היסטוריה". והוסיף: "בני הבכור למד לתואר השני שלו בצרפת. היו איתו לא מעט סטודנטים מפה, מהאמירויות, שאלתי אותו לפני שבאתי איך הוא הסתדר איתם. הוא אמר, "יותר טוב מכולם". שאלתי אותו: "למה יותר טוב מכולם?" והוא אמר, "כי הם כמונו. הם מהאיזור שלנו, עם המנטליות שלנו, עם אנרגיות כמו שלנו." אחרי יומיים פה אני יכול לחתום על האמירה הזו".