דיווח מצרי: משלחות חמאס וישראל הגיעו לקהיר בכדי לדון בעסקת שבויים

על פי דיווחים בתקשורת המצרית משלחת ישראלית נמצאת בימים אלה במצרים וכן משלחת של ארגון הטרור חמאס, נושא השיחות: השבויים הישראלים והמצב ההומניטרי ברצועה. המשלחות מדברות עם המתווך המצרי אך לא נפגשות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 14:48 כ בתמוז התשפא

דיווח מצרי: משלחות חמאס וישראל הגיעו לקהיר בכדי לדון בעסקת שבויים
ראש הלשכה המרכזית של חמאס, הנייה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

דיווח מסקרן בעיתון הפלשתיני "אל-קודס", על פי הדיווח עסקת שבויים עודנה על הפרק ובימים אלה נמצאות בקהיר משלחת ישראלית וכן משלחת של ארגון הטרור חמאס. המשלחות יפגשו אך ורק עם המתווך המצרי. לפחות בכיר אחד של הזרוע הצבאית עז א-דין אל-קסאם.

המשלחת הישראלית כבר הייתה במצרים בזמן שהגיע המשלחת מטעם ארגון חמאס, כך דווח. שתי המשלחות לא יפגשו, במצרים מקווים להצליח לקדם עסקה שתרגיע את הזירה המתוחה ותעלה את יוקרה של מצרים כ"משכינת השלום" האזורית.

הנושאים שעל הפרק הם עסקת שבויים בין ישראל לחמאס וכן המצב ההומניטרי הקשה ששורר ברצועת עזה, שם מאז מבצע שומר החומות תושבי הרצועה סובלים עוד יותר ממחסור בחשמל. כזכור, בתחילת השבוע דווח כי היום יכנסו לרצועה כספי הסיוע מקטאר. מתאם הפעולות בשטחים בינתיים מכחיש את הידיעה.

בחמאס מעוניינים בעסקת שבויים ומפעילים לחצים בכדי שאחת כזו תתממש. כזכור, רשת אל-ג'זירה הקטארית שידרה בחודש שעבר כתבת תחקיר שעסקה בסוגיית השבויים הישראלים, חטיפת גלעד שליט בידי חמאס והמו"מ לעסקת חילופי השבויים. במהלך הכתבה פורסמה הקלטה של "חייל ישראלי שבוי" אותה הוציא ארגון הטרור. בחמאס מכנים גם את שני האזרחים הישראלים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד כ"חיילים", ובארגון לא מסרו פרטים נוספים במי מהנעדרים מדובר וככל הנראה מדובר במהלך פסיכולוגי של ארגון הטרור.


הכתבה ששודרה באל ג'זירה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן