"הכסף של ממשלת צרפת גרם להרג אשתי"

בעלה של אסתר הורגן ז"ל לממשלת צרפת: "הכסף שלכם גרם באופן ישיר לפיגוע שבו נרצחה אשתי". לדבריו, "המטרה לגרום לבסוף לביטול המימון של המחבלים על ידי הרשות הפלסטינית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/02/21 10:40 יט בשבט התשפא

"הכסף של ממשלת צרפת גרם להרג אשתי"
אסתר הורגן הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

אסתר הורגן הי"ד נרצחה לפני כחודש בעת שיצאה לטיול סמוך לביתה בטל מנשה שבצפון השומרון. בעלה בנימין, שכמו אסתר מחזיק באזרחות צרפתית, פועל כעת לכך שהממשלה בפריז תתנה את המשך המימון והתמיכה שהיא מעניקה לרשות הפלסטינית, בהפסקת תשלום המשכורות למחבלים הפלסטינים והפסקת ההסתה נגד ישראל.

אסתר הורגן ז"ל הובאה למנוחות: "מצטערת שלא תזכי לרקוד בחתונה שלי"

במפגש זום שיערך ביום רביעי הקרוב עם עיתונאים ואנשי ציבור צרפתיים ביוזמת 'מרכז בדין - לחקר מדיניות המזרח התיכון' ישתתף גם הורגן בניסיון לקדם את הפעלת הלחץ על הגורמים הרלוונטיים בשלטון הצרפתי שיפעלו בנושא.

"אנחנו רוצים להעלאות למודעות של דוברי הצרפתית והרשויות בצרפת את העובדה שהרשות הפלסטינית תומכת בטרור בצורה פעילה", אומר הורגן, "המטרה לגרום לבסוף לביטול המימון של המחבלים על ידי הרשות הפלסטינית או לפחות לפיקוח יותר הדוק על הכספים שמועברים לרשות הפלסטינית על ידי צרפת והאיחוד האירופי".

לדבריו, "הכספים הללו משמשים את הרשות הפלסטינית גם לשלם לאחר מעשה למחבלים וגם להסתה ולאלימות. הדברים האלה גרמו למעשה באופן ישיר לפיגוע שבו נרצחה אשתי".

דוד בדין, מנכ"ל 'מרכז בדין' אמר כי "במסגרת המרכז אנו מקימים את 'המועצה הציבורית לישראל' שבסיוע מתנדבים תפעל בדיוק לטובת המטרות הללו שמדינת ישראל לא עושה איתן דבר. מדינת ישראל לא דורשת לבטל את החוק הזה וזה הזעזוע. קיזוזים זה לא הפתרון אלא ביטול החוק המאפשר למחבלים פלסטינים לקבל משכורת מכובדת בתמורה לשפיכת דם יהודי".