אסתר הורגן ז"ל הובאה למנוחות: "מצטערת שלא תזכי לרקוד בחתונה שלי"

בני משפחה, חברים ואישי ציבור ליוו את אסתר הורגן בת ה-52 מהיישוב טל מנשה שנרצחה ביער ריחן בשומרון, בדרכה האחרונה. בתה אודליה ספדה לה: "לימדת אותי איך לחיות את החיים בלי לפחד. איפה את עכשיו אמא?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/20 10:27 ז בטבת התשפא

אסתר הורגן ז"ל הובאה למנוחות: "מצטערת שלא תזכי לרקוד בחתונה שלי"
הבעל בנימין סופד לאשתו אסתר, צילום: צילום מסך

אסתר הורגן הי"ד מובאת למנוחות הבוקר (ג') בבית העלמין שקד ביישוב בו התגוררה, טל מנשה בצפון השומרון. בסביבות השעה 13:00 ביום ראשון, יצאה הורגן לפעילות ספורטיבית ביער ריחן הסמוך לביתה בצפון השומרון. בשעות הערב לאחר שלא שבה ולא הצליחו בני משפחתה ליצור איתה קשר, הוזעקו כוחות הביטחון. צוותי סריקה אתרו את גופתה בשעה 1:00 בלילה.

עשרות בני משפחה, חברים ורבנים משתתפים בטקס הלוויה. בעלה בנימין ספד לה ואמר: "מה המסר שאסתר הייתה רוצה להעביר? לשפוט כל אחד לכף זכות, לגלות בכל אחד את הטוב ולהעצים אותו. וזה מתחיל בעצמנו – קודם כל לאהוב את עצמנו. כך נהגת תמיד, כך חינכת את ילדינו ונכדינו וכך נמשיך מעכשיו. בלעדייך, אבל תמיד איתך".

ביתה אודליה ספדה לה: "אמא שלי היא החברה הכי טובה שלי, הכי חכמה בעולם, הכי שמחה וכיפית. את הרוח במפרשים של המשפחה, ונמשיך את דרכך תמיד. לימדת אותי איך לחיות את החיים בלי לפחד. איפה את עכשיו אמא?" 

לווית אסתר הורגן ז"ל

לווית אסתר הורגן ז"לצילום: צילום מסך

"כשאנשים גדלים הם מגלים כמה הם דומים להורים שלהם, ובדרך כלל לא מקבלים את זה", המשיכה אודליה, "אבל מי לא רוצה להיות דומה לך? מלאה באור, מוכשרת ועם שמחת חיים מדבקת. מאמו, כמה קשה עבדנו ביחד לאחרונה על המטבח החדש. כמה היה חשוב לך למצוא מקום שכל המשפחה יכולה להיות בו ביחד. אני אוהבת אותך מאוד, אני מתגעגעת. אני מצטערת שלא תזכי לרקוד בחתונה שלי, כל כך רציתי לרקוד איתך".

הרב ראובן עוזיאל רב הישוב וחבר המשפחה אמר: "כמעט יומיים שנעלמת לנו. נעלמת לבנימין, לישוב, למשפחה ולחברים. למדנו ממך את המושג של הטוב והחסד. זה הדבר הקשה ביותר, היית צעירה, אני לא זוכר אותך אחרת. היינו יחד בסעודת שבת. לשנייה לא חשבנו שזאת הפעם האחרונה שנראה אותך. אמרנו שבת שלום ואין שלום. היה לך כשרון שלא ראיתי אצל אף אחד, תמיד צוחקת ותמיד בקלילות. היית אישה של שמחה וחיוך. תמיד. הגורל אכזר".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ספד גם הוא: "אסתר האהובה, אחותנו היקרה, אשת חסד מלאה באהבת חינם. איך נקטפת מאיתנו ביד כה אכזרית וזדונית רק כי את יהודיה שחיה בארצה. אשה שיוצאת לרוץ בחורשה ליד הבית במרכז מדינת ישראל לא אמורה להירצח כך באכזריות. אנחנו נחזק את אחיזתנו בארצנו ובצפון השומרון. אדוני ראש הממשלה וחברי הממשלה אני פונה אליכם מפה. הודיעו היום כי ממשלת ישראל נותנת תשובה הולמת לרצח הזה. אדוני ראש הממשלה תודיע עוד היום כי ממשלת ישראל מכפילה את היישוב טל מנשה".

שר ההתיישבות צחי הנגבי סופד לאסתר

שר ההתיישבות צחי הנגבי סופד לאסתרצילום: צילום מסך

אחריהם ספדו רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, ונציג הממשלה, שר ההתיישבות צחי הנגבי, שאמר: ""הרוע, השפלות והאכזריות של איובנו אין בזה חדש. אבל כשהרוע האכזרי והמפלצתי שלח את ידו אל אסתר - לא די בכך שנספיק לעמוד איתן, צריך להעמיק את השורשים במקומות אלו, ולנקוט במעשה שירחיב את ישוב זה".