גאווה ישראלית: מערכת כיפת ברזל גם בצבא ארצות הברית

במסגרת הסכם שנחתם בין המדינות לפני כשנה, נמסרה סוללת כיפת ברזל לצבא האמריקאי. בקרוב תימסר תימסר לארה"ב הסוללה השנייה שנרכשה. שר הביטחון: "מדובר בעדות נוספת לעוצמתה של ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/09/20 16:51 יב בתשרי התשפא

גאווה ישראלית: מערכת כיפת ברזל גם בצבא ארצות הברית
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מינהלת "חומה" במפא"ת מסרה היום (ד') את הסוללה הראשונה של "כיפת ברזל" לצבא ארצות הברית, במסגרת ההסכם שנחתם לפני כשנה בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקאי. המערכת, מתוצרת "רפאל" תשמש להגנת כוחות פרוסים של צבא היבשה האמריקאי מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

אירוע המסירה התקיים בקו הייצור של חברת "רפאל" תחת מגבלות הקורונה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, שר הכלכלה עמיר פרץ, ראש מפא"ת תא"ל (מיל') ד"ר דני גולד, יו"ר רפא"ל עוזי לנדאו ומנכ"ל רפאל, יואב הר אבן. בשבועות הקרובים, ובמסגרת לוח הזמנים שהוגדר, תימסר לארה"ב הסוללה השנייה שנרכשה.

שר הביטחון, בני גנץ אמר באירוע המסירה: "מערכת כיפת ברזל, כחלק מהמערכת הרב שכבתית להגנה מפני טילים, היא עדות נוספת לעוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. בזכות יעילות המערכת, נמנעו הרוגים רבים בעורף הישראלי בדרום הארץ והיא בעלת השפעה משמעותית על זירת הקרב". עוד אמר גנץ: "זהו הישג אדיר למשרד הביטחון ולתעשיות הביטחונית שלנו".

בהמשך דבריו, חשף גנץ כי דן עם האמריקאים בנושא בעת ביקורו הקצר בארצות הברית. "בשבוע שעבר ביקרתי בארה"ב ודנתי עם בכירי משרד ההגנה והצבא האמריקני, בין השאר, על נושא הרכש הביטחוני והידע הטכנולוגי שאנו חולקים. השלמת העסקה, היא עוד הוכחה שהברית הביטחונית המתבססת על ערכים ואינטרסים משותפים, חזקה מאי פעם.

גנץ הודה לשר עמיר פרץ, שקידם את פיתוח המערכת לפני למעלה מעשור, כשכיהן בתפקיד שר הביטחון. 

מערכת כיפת ברזל נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011. למערכת ישנם כבר למעלה מ-2,400 יירוטים מבצעיים, באחוזי יירוט גבוהים מאוד. חברת "רפאל" הינה המפתחת והמייצרת את המערכת, בשיתוף עם חטיבת "אלתא" של התעשייה האווירית המפתחת את המכ"מ במערכת וחברת "אמפרסט" המספקת את מערכת השליטה והבקרה.