האם עמיר פרץ מתכונן למירוץ לנשיאות?

ח"כים חרדים טוענים כי השר עמיר פרץ ביקש מהם בימים האחרונים לתמוך בו לנשיאות המדינה. ח"כ יעקב אשר: "עמיר פרץ פנה אליי במסדרון בקשר לנשיאות". מלשכת השר פרץ נמסר: השר עסוק כולו בפעולות למען הציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 10:17 יג באב התשפ

האם עמיר פרץ מתכונן למירוץ לנשיאות?
עמיר פרץ. הנשיא הבא?, צילום: Miriam Alster/Flash90

הבחירות לנשיאות המדינה צפויות להיערך בעוד פחות משנה, בחודש יוני 2021. הנשיא המכהן, ראובן ריבלין צפוי לסיים כהונה בת שבע שנים בחודש יולי 2021. מועד הבחירות לנשיאות ייקבע על ידי נשיאות הכנסת ה-23, ומליאת הכנסת תבחר בהצבעה חשאית מאחורי פרגוד את הנשיא הבא. 

נותרה עוד שנה עד לבחירת הנשיא אבל יש מי, שלכאורה, כבר החל להתכונן לבחירות לנשיאות. חברי כנסת במפלגות החרדיות טוענים בימים האחרונים, כי יו"ר מפלגת העבודה, שר התעשייה והכלכלה עמיר פרץ, מנסה לשכנע אותם בנמרצות בבקשה שייבחרו בו לתפקיד נשיא המדינה. כך פורסם היום (ב') ב'כאן רשת ב'.

על אף הכחשותיו של השר פרץ בנידון ועל אף שהוא טוען כי אינו מתמודד לתפקיד, אותם ח"כים מספרים כי השר פרץ אמר להם שבכוונתו להתמודד לתפקיד. עוד הם מספרים כי השר החל לקבוע שורה של פגישות בנוגע להתמודדות העתידית שלו למשרת הנשיאות. באותן פגישות הסביר להם פרץ כי הוא היחיד שיוכל לאחד את העם ולשמור על ממלכתיות. עוד טוען פרץ כי מקובל על רוב המפלגות.

מלשכתו של השר פרץ נמסר ל'כאן ב' כי פרץ עסוק כולו בפעולות למען הציבור הישראלי שמצוי במשבר כלכלי חברתי קשה מאוד. "השר מקדם ומנהיג גיבוש מסלולי תעסוקה למובטלים, דוחף ליישום המודל הגרמני ולמתן דמי אבטלה לעצמאים. באשר לנושאים הציבוריים האחרים, השר יקבל את החלטותיו בזמן הראוי ובמועד הנכון".

ח"כ יעקב אשר אמר הבוקר בגל"צ: "עמיר פרץ פנה אליי במסדרון בקשר לנשיאות, לא בשיחה רשמית. זה לא סוד שהוא רוצה את התפקיד. לא תמיד הסכמנו אבל בסך הכל לסיעות החרדיות יש יחסים טובים עם עמיר. מוקדם לקבל החלטה במי נתמוך".

אדם נוסף הקשור למפלגת העבודה שמתחיל להתכונן לבחירות לנשיאות, הוא יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ויו"ר הסוכנות היהודית בהווה, יצחק בוז'י הרצוג. יו"ר הסוכנות בודק מול חברי כנסת את סיכוייו להיבחר לתפקיד נשיא המדינה.