עוטף עזה: כיתות הכוננות הונחו להחזיר את הנשקים

מתוך רצון לצמצמם גניבות נשקים, הורה צה"ל לחברי כיתות הכוננות ביישובים המרוחקים בין 4-7 ק"מ מהגבול, להשיב את נשקיהם לצה"ל. ביישובים זועמים: "במקום שידאגו למיגון ראוי לנשקים ולטפל בגנבים - מוציאים את כיתת הכוננות מהכוננות". צה"ל: "לכל ישוב הוגדרו מספר נשקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 12:05 יב באלול התשפ

עוטף עזה: כיתות הכוננות הונחו להחזיר את הנשקים
אימון כיתת כוננות ביישוב. אילוסטרציה, צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

חברי כיתות הכוננות בחלק מיישובי עוטף עזה, המרוחקים בין ארבעה לשבעה ק"מ מגבול הרצועה, הונחו להחזיר את נשקיהם לצה"ל. במכתב שנשלח מטעם הצבא לחברי כיתות הכוננות, ופורסם ב-N12, נאמר כי "לאור אירועי גניבות הנשקים מתוך יישובי החטיבה ומתוך רצון לצמצם את גניבות הנשקים, הוציא פד"ם (פיקוד הדרום) מסמך המגדיר את אופן החזקת הנשקים ביישובי הגזרה".

הפסקה מבלונים: חמאס מודיע על עצירת ההסלמה

כידוע, חברי כיתות הכוננות הם הראשונים לקפוץ לכל אירוע ביטחוני, ובהתחשב במיקום היישובים בסמוך לרצועת עזה, נראה כי החזרת הנשקים עשויה להיות גורלית באירוע הבא, אם וכאשר יתרחש. גורם באחד היישובים בעוטף סיפר ל-N12 כי "אנחנו לא מבינים את ההחלטה הזאת. איך אנחנו יכולים באזור הזה להיות ללא נשק? כבר היה כאן אחרוע של פלסטיני שחדר מעזה והיה עם רימונים, וכיתת הכוננות היא זאת שהצילה את המצב".

לדברי הגורם, "זו הזייה. הפיקוד לא זוכר שבאירוע בשדי אברהם, באזור שלנו, חברי כיתת הכוננות הצילו את המצב ולא הצבא. אין ספק שיש לחברים רצון להמשיך להיות בכיתת הכוננות ולהגן על היישוב - אך ללא נשק זמין הכיתה לא יכולה לפעול כנדרש ממנה ואיך שאימנו אותה כל השנים. במקום שידאגו למיגון ראוי לנשקים ולטפל בגנבים - מוציאים את כיתת הכוננות מהכוננות".

מדובר צה"ל נמסר: "בשל ריבוי גניבות בעת האחרונה, הוחלט על הסדרת אחזקת הנשקים ביישובי עוטף עזה. לכל ישוב הוגדרו מספר נשקים המותרים לאחזקה, בכפוף להערכת המצב ובהינתן יכולת אחסון בנשקיות וכספות ייעודיות. כלל הרבש״צים וסגניהם ישארו עם נשקם האישי ומרבית כיתות הכוננות בישובים הקדמיים ישארו עם נשקיהם האישי ללא כל שינוי. נציין גם כי לטובת תושבים ללא כספת אישית, הוקצו כספים לטובת קניית כספות ייעודיות. ההחלטה אינה פוגעת ביכולת הישובים לספק הגנה מיטבית, המתווספת לפעולת כוחות צהל להגנת הישובים, ונועדה לצמצם את תופעת גניבות הנשק."