הפסקה מבלונים: חמאס מודיע על עצירת ההסלמה

17 שרפות פרצו ביממה האחרונה ברחבי עוטף עזה, ושלושה שבועות של תקיפות חוזרות נשנות בעזה. הערב מודיע ארגון הטרור על הפסקת המתקפות לאחר שיחות עם קטר. המחיר: קטר תשלם 30 מיליון דולר לחמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 21:23 יא באלול התשפ

הפסקה מבלונים: חמאס מודיע על עצירת ההסלמה
צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

במשך שלושת השבועות האחרונים, ארגון חמאס שיגר ללא הרף בלוני תבערה לעבר שטח ישראל שהציתו שרפות. גם היום (ב') לאורך היום ארעו 17 שרפות במוקדים שונים בעוטף עזה משרותי הכבאות וההצלה מסרו כי רוב השריפות פרצו בשטחי המועצה האזורית אשכול, והיו קטנות ולא מסכנות. הערב  מודיע ארגון חמאס באופן רשמי כי ההסלמה באזור תיעצר, בישראל אישרו גם כן את התנאים להפסקת האש.

ההודעה מגיעה לאחר שהארגון קיים קיימו שיחות בתיווך עם השגריר הקטרי, והסכימו לבקשתו להפסיק את ההסלמה בדרום. המחיר עבור הסכמתו של חמאס הוא 30 מיליון שיקבל הארגון מקטר. עוד תנאים נוספים שהתקבלו בסיכומים מול הארגון המעברים לעזה ייפתחו וכך גם מרחב הדייג. בהודעת חמאס נכתב: "לאחר סבב דיאלוגים ומגעים, שהאחרון היה על ידי נציג הקטרי, השגריר מוחמד אל-עמדי, הושגה הבנה להכיל את ההסלמה ולעצור את התוקפנות הציונית נגד עמנו".

שלשום, כוחות שריון תקפו עמדות של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. התקיפה בוצעה בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך  השבת שגרמו ל-25 שריפות לפחות לפרוץ בצהלך סוף השבוע.