גנץ לפומפאו: "נפעל יחד בכדי למנוע מאיראן להגיע לגרעין"

שר הביטחון נפגש בצהריים עם מזכיר המדינה ושר החוץ האמריקני והשניים דנו על מספר נושאים. ביניהם, הסכם השלום עם איחוד האמירויות. שר הביטחון אמר: "ישראל תמיד תושיט את ידה לשלום". בפגישה השתתף גם שר החוץ הישראלי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/08/20 15:49 ד באלול התשפ

גנץ לפומפאו: "נפעל יחד בכדי למנוע מאיראן להגיע לגרעין"
צילום: מתי שטרן / שגרירות ארה״ב

הסתיימה פגישת שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, עם מזכיר המדינה ושר החוץ האמריקני, מייק פומפאו. בפגישה נכח גם שר החוץ, גבי אשכנזי. במהלך הפגישה עלו מספר נושאים כשהמרכזיים הם הגרעין האיראני והסכם השלום עם איחוד האמירויות. 

בנושא הגרעין האיראני אמר גנץ: "נמשיך להוביל בשותפות עם ארצות הברית קו בלתי מתפשר מול איראן שממשיכה לפתח נשק גרעיני ולחמש מיליציות ברחבי המזרח התיכון. איראן היא סכנה לעולם, לאזור ולישראל- ונעמיד מולה את המענה המדיני, הביטחוני והכלכלי ונפעל בעוצמה ונחישות על מנת לשמור על יציבות האזור. לא נאפשר לאיראן להגיע לגרעין ונפעל בכל הזירות ובכל האמצעים בכדי למנוע זאת".

צילום: מתי שטרן / שגרירות ארה״ב

גנץ בירך את פומפאו על מאמציו של הממשל האמריקאי לקדם את הנורמליזציה במזרח התיכון ואמר: "ישראל תמיד תושיט את ידה לשלום, וההתפתחויות האזוריות שמוביל הממשל האמריקאי במסגרת הסכמי אברהם הן חשובות לעתידה". עוד אמר גנץ: "נפעל ביחד עם ארה"ב בכדי להבטיח את עליונותה הצבאית והטכנולוגית של ישראל, שהיא תנאי חיוני ליציבות האזורית ולביטחונה של ישראל מול האתגרים במזרח התיכון".

מוקדם יותר נפגש פומפאו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר פגישתם יצאו השניים להצהרה משותפת בעקבות השיחות ביניהם. בתחילה בירך נתניהו על מערכת היחסים בין ישראל לארצות הברית ועל הסכם השלום. נתניהו התייחס לעסקה שתתכן עם איחוד האמירויות ואמר כי ההסכם עם האמירויות "לא כולל הסכמה ישראלית לשום עסקת נשק. אולי יש עסקה שנשקלת אבל התנגדותי לא השתנתה". נתניהו מיהר לרכך את הביקורת ואמר: "עם זאת שר החוץ פומפאו הבהיר לי שארה"ב מחויבת להבטיח את היתרון האיכותי שלנו ואין לי ספק שכך יהיה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן