גנץ: "אנחנו מוכנים לכל פתרון שימנע בחירות, יש לקיים את ההסכם"

שר הביטחון טען כי מפלגתו יעשו הכל כדי למנוע בחירות והביע תמיכה בהצעת הפשרה של האוזר. גנץ תקף את ראש הממשלה ואמר: "בעוד יומיים אם נצא לבחירות - זה כי נתניהו צריך את זה מסיבות אישיות שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/20 21:29 ב באלול התשפ

גנץ: "אנחנו מוכנים לכל פתרון שימנע בחירות, יש לקיים את ההסכם"
בני גנץ , צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התראיין בערוץ 13 שם התייחס להסכם הפשרה עם הליכוד לדחיית אישור התקציב. לפי שר הביטחון הוא תומך בהצעת הפשרה של ח"כ האוזר ואמר: "מבחינתי, הוועדה הזו צריכה ויכולה לקום ולבחון את הדרכים שבהן אנחנו רוצים למנות מינויים, וממילא נצטרך להגיע להסכמות בעניין הזה".

לפי גנץ אם ישראל תצא לבחירות זו תהיה באשמתו הבלעדית של ראש הממשלה נתניהו, וכי כל מה שנדרש ממנו היא לעמוד בהסכמים עם כחול לבן. "בעוד יומיים אם תלכו לבחירות, זה כי נתניהו צריך את זה מסיבות אישיות שלו. חבל שכך יקרה, אין בעיה לפתור את הבעיה התקציבית. אני לא מסוגל להסביר שום דבר מאשר מניעים אישיים. יש לו שלושה כתבי אישום, כדאי שכולנו נתנהג בצניעות. אם נלך לבחירות אנחנו עשויים להגיע למלחמת אחים", תקף גנץ.

"נתניהו צריך לשאול את עצמו 'מה עשיתי אני, רה"מ, על מנת שלא יהיו בחירות'. הרי בסעיף התקציבי הוא לא עמד" הצהיר גנץ. מבחינת מפלגתו אמר גנץ: "אנחנו מוכנים לכל הפתרונות. כל מה שצריך זה לחזור להסכם. אין סיבה לקחת אותנו לבחירות. אנחנו על סף תהום, זה טירוף הדעת ללכת לבחירות. אפשר להגיע לפשרה. יש לדחות את פיזור הכנסת ב-100 יום, ולהסכים במהלך אותם ימים על תקציב. יש פה פיתרון, ראש ממשלה צריך להבין שהוא לא יכול לגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת בעת הזו".

כזכור, לממשלה נותר עוד יום אחד לאשר תקציב, או שהכנסת תפוזר אוטומטית וישראל תצא לבחירות. ח"כ צבי האוזר הציע פשרה לצדדים שעשויה לדחות ב-100 ימים את אישור התקציב, וזה יאפשר אוויר לנשימה נוסף על מנת לאשר תקציב ושישראל לא תצא לבחירות.