לאחר שיגור בלוני התבערה: מעבר כרם שלום ייסגר הבוקר

לאחר השרפות שהוצתו לאורך העוטף בעקבות שיגורים של בלוני תבערה, ישראל תסתפק בסנקציות כנגד עזה. סחורות לא יכנסו אל תוך שטח עזה למעט ציוד הומניטרי ודלקים. "הפרחת בלוני התבערה יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/20 07:12 כא באב התשפ

לאחר שיגור בלוני התבערה: מעבר כרם שלום ייסגר הבוקר
מעבר כרם שלום. משאיות עם סחורה לא רשאיות להיכנס, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

30 שרפות היו ברחבי עוטף עזה אמש (ב') לאחר שיגורי צרורות של בלוני תבערה לאורך כל היום. כוחות הכיבוי וההצלה עמלו לאורך כל היום על מנת לכבות את השרפות, שנמשכות כבר מספר ימים. בעוד ששלשום צה"ל תקף בתגובה בעזה, הבוקר הוחלט להסתפק בסנקציות כנגד השיגורים. החל מהבוקר מעבר כרם שלום ייחסם ושום סחורה לא תאושר להיכנס לשטח הרצועה למעט ציוד הומניטרי ודלקים.

טרור בלוני התבערה: שרפות ברחבי עוטף עזה

ההחלטה לסגירת המעבר נעשתה על ידי משרד הביטחון ובתיאום עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים. ממשרד הביטחון נמסר: "הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הביטחוני, יפגעו בראש ובראשונה בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובניסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה. צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל". 

אמש, פורום ראשי רשויות עוטף עזה הגיבו על המתקפות:"תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פיתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה. השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה ביטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".