רגע לפני שנתפס: תיעוד של המחבל בעת שחצה את מעבר ארז

בסרטון שמפרסם משרד הביטחון, נראה עבדאללה ד'עמה מגיע למעבר ארז דקות לפני שנלכד בידי השב"כ. הבוקר פורסם כי ד'עמה נלכד לפני כחודש כשעבר לישראל והודה בתכנון הפיגוע מלפני עשור

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 19:07 יט באב התשפ

רגע לפני שנתפס: תיעוד של המחבל בעת שחצה את מעבר ארז
המחבל, דקות ספורות לפני עצירתו, צילום: צילום מסך

רשות המעברים במשרד הביטחון פרסמו לפני שעה קלה את הסרטון בו נראה פעיל הטרור עבדאללה ד'עמה עובר במעבר ארז כשמיד לאחר מכן הוא נתפס בידי השב"כ. ד'עמה הודה בחקירתו על חלקו בפיגוע שאירע לפני עשור בו נהרגו רס"ן אלירז פרץ וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל.

אחרי 10 שנים: נעצר מחבל שמעורב בפיגוע שבו נהרגו אלירז פרץ ואילן סביאטקובסקי ז"ל

הבוקר (א') הודיע השב"כ כי לפני כחודש נתפס עבדאללה ד'עמה, תושב רפיח שהגיע למעבר ארז במטרה להגיע לבית חולים ולתרום מח עצם לאחיו. מיד עם מעברו לישראל הוא נתפס על ידי השב"כ, נלקח לחקירה בה הודה על חלקו בפיגוע הקטלני שאירע ב-2010. ד'עמה גייס את המחבל שביצע את הפיגוע, השתתף באימונים ובתכנונים שקדמו לאירוע וקיבל על כך תשלום מהג'יאהד האיסלאמי. 

מכל רחבי הקשת הפוליטית הגיעו תגובות לפרסום של השב"כ כשראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "התבשרתי הבוקר על לכידת המחבל שהיה מעורב בתכנון הפיגוע הרצחני על גדר גבול רצועת עזה במארס 2010, בו נפלו סמ"ר אילן סביאטקובסקי ז״ל ורס"ן אלירז פרץ ז״ל. ידעו כל מבקשי רעתנו שגם אם יחלפו שנים - מדינת ישראל לא תרפה עד שנבוא חשבון עם המחבלים".