חיסול המחבלים ברמת הגולן: נמצאו מטעני חבלה ונשק סמוך לגדר

בהמשך לחיסול חוליית המחבלים בדרום רמת הגולן הלילה, נמצאו היום מספר מטעני חבלה ונשק סמוך לגדר המערכת. באירוע חוסלו ארבעת חברי החוליה לאחר שהניחו את המטען וניסו להימלט מהמקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 19:29 יג באב התשפ

חיסול המחבלים ברמת הגולן: נמצאו מטעני חבלה ונשק סמוך לגדר
במקום האירוע נמצא נשק ותיק עם מספר מטענים מוכנים להפעלה, צילום: דובר צה"ל

בהמשך לסיכול פיגוע המטען בדרום רמת הגולן הלילה, כוח צה"ל שהגיע במהלך היום למקום הנחת המטען מצא נשק ותיק עם מספר מטעני חבלה מוכנים להפעלה נגד כוח צה״ל, במרחק 25 מטרים מגדר המערכת ובשטח ישראל.

מפקד האוגדה תת אלוף רומן גופמן אמר במקום ובנוכחותו של מפקד אונדו״ף, הגנרל אישוואר האמל כי, "צה"ל לא יאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל ובריבונותה וכי צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל הנעשה משטחה".

האירוע התרחש ליד תל פארס, באזור דרום רמת הגולן. בסביבות השעה 22:30 זיהו תצפיתניות צה"ל ארבעה מחבלים מניחים מטענים על הגבול והכווינו מיד מארב של מגלן ששהה בכוננות באזור לעבר החוליה. ירי של הלוחמים יחד עם ירי של חיל האוויר הביא לחיסול כל הארבעה בתוך כשעה.

בשבוע שעבר זיהו תצפיתניות במרחב הר דב בין שלושה לחמישה מחבלים שחצו את הגבול עם לבנון למרחק של כמה מטרים בודדים בלבד. לאחר הזיהוי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה חזרה לשטח לבנון.