יוניפ"ל פתחו בחקירה: תמונות ראשונות ממקום התקרית

כוח האו"ם בלבנון הגיע היום לזירת התקרית בין צה"ל וחיזבאללה והחל בחקירת האירוע. "בעקבות התקריות האחרונות בגבול לבנון, פתחנו בחקירה לבירור העובדות והנסיבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 18:13 ח באב התשפ

יוניפ"ל פתחו בחקירה: תמונות ראשונות ממקום התקרית
כח האו"ם בלבנון פתח בחקירת התקרית, צילום: מתוך טוויטר של יוניפי"ל

כוח האו"ם בלבנון פתח היום (ד') בחקירת התקרית שאירעה ביום שני בגבול ישראל-לבנון. הכוח הגיע למקום התקרית ופרסם משם תמונות ראשונות. בציוץ מחשבון הטוויטר של יוניפיל נכתב. "בעקבות התקריות האחרונות בקו הכחול (גבול לבנון) פתחנו בחקירה לבירור העובדות והנסיבות. כל זאת, במקביל למגעים הבלתי פוסקים של מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דל קול, עם הצדדים להכיל את המצב, להוריד את המתיחות ולהפסיק את פעולות האיבה". במקום התקרית אפשר לראות את הצמחייה חרוכה בצורה קשה, ככל הנראה, כתוצאה מירי של כוחות צה"ל. 



לפי הערכות בצה"ל, חוליית חיזבאללה תכננה לפגוע בכוח צה"ל בגזרת הר דב והתכוונה לבצע כנגדם ירי צלפים, ירי מנשק קל או הנחת מטען חבלה. ההערכות גורסות כי לא היה תכנון להשתמש בירי טילי נ"ט כמו בתקרית מ-2015 בו נהרגו קצין וחייל צה"ל באותה הגזרה.

גורמים בצה"ל העריכו היום כי חיזבאללה מתכנן לבצע פיגוע נוסף בישראל בתקופה הקרובה. ההערכה אומרת כי הפעילות תכוון כנגד כוחות צה"ליים ולא אזרחיים ולכן לא הועברו שום הנחיות והגבלות לתושבי הצפון ולתיירים.