לא למימון מחבלים: ישראל תקזז 42 מילון שקלים בחודש מהרשות הפלסטינית

לאחר אישור החוק בקיץ ואימוץ קיזוז שכר המחבלים על ידי הקבינט, חתם שר האוצר על צו המורה לנכות מכספי הרשות 502 מיליון שקלים במהלך 2019. כחלון: "אין מקום לתת פרס למרצחים. יש לנו כבוד לאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/19 11:32 כה באדר ב'

לא למימון מחבלים: ישראל תקזז 42 מילון שקלים בחודש מהרשות הפלסטינית
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, חתם היום (ב') על צו המורה לקזז 42 מיליון שקלים בכל חודש מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית. זאת בהתאם לחוק קיזוז שכר מחבלים שאושר בקיץ האחרון בכנסת.

לאחרונה אישר הקבינט את קיזוז הכספים, שמקורם בגביית המסים של ישראל עבור הרשות, וכל מה שנדרשה זו חתימתו של שר האוצר שהושגה כפי שפורסם לראשונה בישראל היום.

החוק, שנולד מיוזמת חקיקה פרטית של ח"כ אלעזר שטרן ואומץ בהמשך על ידי הממשלה, קובע כי ישראל רשאית לקזז מהכספים שהיא מעבירה בכל חודש לרמאללה, את הסכומים שבהם משתמש ממשל אבו מאזן כדי לממן מחבלים שביצעו פיגועים ורצחו ישראלים.

מי מגשש לגבי החיבור ביניהם? נתניהו וכחלון

חתם על הצו שאושר בקבינט נתניהו וכחלוןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

ממסמך שפורסם על ידי משרד הביטחון בשנת 2018, אשר הסתמך על נתוני הרשות הפלסטינית,עלה ה"מחירון" שלפיו פועל אבו מאזן. מחבל המרצה בכלא הישראלי שלוש עד חמש שנות מאסר מקבל 2,000 שקל בחודש ואילו מחבל שמרצה עונש בן 20-35 שנים מקבל 10,000 שקל בחודש עד סוף חייו.

עוד נכתב בדו"ח כי מחבל נשוי יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ועוד 50 שקל עבור כל ילד. אסיר מירושלים יקבל תוספת של 300 שקל בחודש ומחבל אזרח ישראל תוספת של 500 שקל. לשם המחשה השכר הממוצע באיו"ש עומד על קצת יותר מ-2,000 שקל בחודש.

הקיזוז שאושר לפני מספר שבועות, יבוצע בכל חודש לאורך שנת 2019 ,בסכום כולל של 504 מיליון שקלים, בהתאם לדו"ח מערכת הביטחון שהוצג לקבינט לפני כחודש. "אני משוכנע שאין מקום לתת פרס למרצחים, וזהו מאבק חשוב בקרב הצודק שלנו מול הטרור הפלשתיני", אמר השר כחלון שהוסיף, "יש לנו כבוד לאומי ויש גם צדק בעולם. לא ייתכן שנעבור לסדר היום על תשלומי משכורות הטרור ולכן ביצעתי את המהלך. אנחנו מחויבים  לנפגעי הטרור".