חטיבת שיריון בדרך לעזה: "נערכים לכמה ימי לחימה"

צה"ל הודיע כי חטיבה 7 של חיל השיריון תרד לתגבר את הכוחות בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל מנליס: "נערכים לכמה ימים של הסלמה. בצה״ל אין עיסוק בהפסקת אש". בראשון לציון פותחים את המקלטים. צחי הנגבי: "הרתעה היא מושג זמני"

חדשות כיפה יהונתן קליין, משה ויסטוך חדשות כיפה 05/05/19 09:32 ל בניסן התשעט

חטיבת שיריון בדרך לעזה: "נערכים לכמה ימי לחימה"
היערכות צה"ל בגבולות הרצועה, בסבב ההסלמה הקודם, צילום: דודי מודן, פלאש 90

הרוג וכ-80 פצועים עד כה בסבב ההסלמה הנוכחי שהחל בשבת בבוקר, ולמעלה מ-450 רקטות נורו לשטח ישראל. דובר צה"ל, רונן מנליס, אומר הבוקר (א') כי בצה"ל לא עוסקים בהפסקת אש, ונערכים ללחימה ארוכה: "נערכים לכמה ימים של הסלמה. בצה״ל אין עיסוק בהפסקת אש", אמר מנליס בשיחה עם כתבים. בנוסף, צה"ל הודיע כי חטיבה 7 של חיל השיריון תרד לתגבר את הכוחות בגבול רצועת עזה.

מנליס גם ציין כי הדיווחים הפלסטינים על כך שאשה ובנה נהרגו כתוצאה מאש ישראלית שקריים: "'התעמולה של ארגוני הטרור במיטבה. האם והילדה שטוענים בעזה שנהרגו מתקיפת צה"ל נהרגו בכלל מהפעלת אמצעי לחימה של חמאס''.

הבוקר הותר לפרסום כי משה אגד (58) הוא הגבר שנהרג מפגיעה ישירה הלילה של טיל בבניין מגורים באשקלון. אגדי הותיר אחריו ארבעה ילדים.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הודיע הבוקר כי העירייה פותחת את המקלטים בעיר. ראשון לציון נמצאת כרגע מחוץ לטווח ירי הרקטות, אך בעירייה מעדיפים שלא לקחת סיכון. "נוכח המצב הבטחוני ובעקבות הרחבת מעגל הירי, הוריתי על פתיחת מקלטים בעיר לצורך הגברת מוכנות ולטובת שמירה על בטחונם של תושבי העיר במקרה הצורך", אמר קינסטליך.

השר לשיתוף פעולה אזורי וחבר הקבינט המדיני בטחוני, צחי הנגבי, אומר הבוקר בגלי צה"ל כי "הרתעה היא מושג חמקמק, מתכלה וזמני. אין לנו עניין במערכה, אבל יהיה לנו סבבים מול החזבאללה, דאע"ש והג'יהאד האסלאמי". הנגבי הוסיף על אמירתו התמוהה כי "אין לנו עניין שהייאוש יעטוף באופן מוחלט את מסכני עזה. טקסי יום העצמאות אינם שיקולים. גם היום - זו המתקפה הכי קשה מאז 'צוק איתן', כמו בכל פעם".