בנט מאשר: ישראל וטורקיה עצרו מחבלים שתכננו לפגוע בישראלים

ברקע אזהרת המסע לטורקיה, ראש הממשלה מתייחס לסוגיה הבוערות ומגלה כי נעצרו מחבלים על אדמת טורקיה | הוא שלח מסר לאיראן: "כל מי שמנסה לפגוע בנו יפגע, מהמתכנן ועד למבצע. יש לנו מרחב פעולה גדול, גם מי ששולח משלם"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/06/22 16:51 כא בסיון התשפב

בנט מאשר: ישראל וטורקיה עצרו מחבלים שתכננו לפגוע בישראלים
ראש הממשלה בנט על רקע דגל משרד הביטחון. נעצרו מחבלים בטורקיה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אזהרת המסע לטורקיה: ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ב') לאחת הסוגיות הביטחוניות הבוערות של התקופה האחרונה, הניסיונות איראניים לחסל תיירים ישראלים על אדמת טורקיה. בנט חשף כי בימים האחרונים נעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה ואמר כי האינטרס הוא להשיב את התיירות לשגרה.

המאמצים נשאו פרי

ראש הממשלה אמר: "בימים אלה יש מלחמה או מערכה שמתרחשת גם בטורקיה ויש איום שמרחף על ישראלים בטורקיה. אנחנו פועלים שם בהרבה מימדים כדי לשמור על ביטחון אזרחנו. לצד הפנייה לאזרחי ישראל שלא לטוס לטורקיה, בדגש על איסטנבול - אנחנו גם פועלים יחד בצורה הדוקה עם גורמי השלטון במדינה כדי לסכל את ניסיונות הפגיעה בישראלים וביהודים".

נשיא טורקיה, רג

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן צילום: shutterstock

כאמור, הוא חשף כי ננקטו פעולות בשטח לסיכול הניסיונות הפיגוע. "עכשיו אני יכול לדווח לכם: המאמצים המבצעיים יחד עם כוחות הביטחון הטורקים נשאו פרי. בימים האחרונים, במאמץ משותף ישראלי-טורקי, סיכלנו מספר צירי פיגוע ונעצרו מספר מחבלים על אדמת טורקיה".

"אנחנו ממשיכים בפעולה המשותפת, כשהמטרה שלי היא להחזיר כמה שיותר מהר את המצב בטורקיה ואת התיירות הישראלית לשגרה. אנחנו צריכים להשלים את פעולות הסיכול. שיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה הוא הדוק, והוא מתבצע בכל הרמות. יש אינטרס משותף למנוע פיגוע, לסכל את החוליות בשטח ולהשיב את השקט. באופן אישי אני מודה לנשיא ארדואן ולאנשיו על מאמציהם הרבים", סיים בנט.

בנט על איראן: "כללי המשחק השתנו"

לגביי איראן אמר: "עליה לדעת כי כללי המשחק השתנו. כל מי שמנסה לפגוע בנו יפגע, מהמתכנן ועד למבצע. אנחנו נמשיך לחשוף את פניה האמיתיות של איראן ולהגיב בעצמה. יש לנו מרחב פעולה גדול. הימים בהם מדינה מממנת טרור, מציידת טרוריסטים, מאמנת, משלחת אותם, ויוצאת ללא פגע – נגמרו. גם מי ששולח משלם. נגיע לכל מקום שצריך".