בנט: נתניהו מפקיר את תושבי הדרום

השר בנט פנה ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה כי יורה לראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו לכנס את הקבינט, לדון במצב בעזה: ״לא סביר בעיניי כי ניהול אירועים ביטחוניים כה מהותיים מתבצע ע״י ראש הממשלה ומערכת הביטחון בלבד". לאחר פנייתו - בוטלה ישיבת הקבינט שתוכננה להמשך השבוע. בנט בתגובה: "הפקרת תושבי הדרום בשביל פוליטיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/19 09:30 כד באדר ב'

בנט: נתניהו מפקיר את תושבי הדרום
הקבינט המדיני-בטחוני. טרם התכנס, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

יו״ר הימין החדש וחבר הקבינט המדיני - ביטחוני, השר נפתלי בנט, פנה הבוקר (א׳) ליועץ המשפטי לממשלה, ד״ר אביחי מנדלבליט, כדי שזה יורה לראש הממשלה לכנס לדיון מיידי את ועדת השרים לביטחון לאומי (״הקבינט המדיני-ביטחוני״). 

כשעתיים בלבד לאחר פרסום הפנייה של בנט ליועץ המשפטי, קיבלו שרי הממשלה הודעה כי ישיבת הקבינט שתוכננה ליום רביעי - בוטלה. אף לא נמסרה סיבה לביטול.

בתגובה לביטול הישיבה אמר בנט: ״ביטול הקבינט הביטחוני הוא הפקרת תושבי הדרום בשביל פוליטיקה. כשנופלים טילים על הדרום, תושבי הדרום וההגנה עליהם מפני רקטות לא יכולים להיות בני ערובה של קמפיין בחירות. נתניהו נמנע מכינוס הקבינט כי הוא יודע שבדיוק כמו במבצע להשמדת המנהרות בצוק איתן, אני אתנגד לעסקה מבישה עם חמאס ואוביל תכנית יצירתית להכרעת חמאס. 
יש לכנס מיד את הקבינט לקבל החלטה להכריע את ארגון הטרור חמאס״. 

ישתה ממנו מנדטים? נתניהו ובנט

ממשיכים להתקוטט. נתניהו ובנטצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בפנייתו פירט בנט את אירועי השבועות האחרונים מול חמאס, בהם שיגור רקטה לעבר גוש דן,  הירי והרס הבית במושב משמרת בשרון, שיגור מטחי רקטות ליישובי הדרום, אירועי ״יום האדמה״ ושיגורי הרקטות אמש למועצה האזורית אשכול

״לאורך כל אלו, מדינת ישראל פעלה באופן נקודתי בלבד שאינו מייצר את ההרתעה הנדרשת למול פעולות החמאס שנועדו לפגוע בביטחון אזרחי ישראל״, כותב בנט. ומוסיף כי ״על פי הדיווחים בתקשורת, ממשלת ישראל מנהלת מגעים מתקדמים לקידום הסדרה מול חמאס״ ומציין כי פניותיו למזכיר הצבאי לראש הממשלה ולראש המועצה לביטחון לאומי לכנס דיון קבינט בנושא לא נענו. 

בנט מוסיף כי ״לא סביר בעיניי כי ניהול אירועים ביטחוניים כה מהותיים מתבצע ע״י ראש הממשלה ומערכת הביטחון בלבד, מבלי ששרי הקבינט המדיני-ביטחוני, הנושאים באחריות על פי חוק, נותנים על כך את הדעת״.

 כאמור, בנט פנה ליועץ המשפטי לממשלה, במטרה להורות לנתניהו לכנס דיון בנושא בהקדם האפשרי.