בתגובה להרוגים ולמרות הרגיעה הקרובה: מחבלים שיגרו 5 רקטות לעוטף עזה

למרות ההסכם המסתמן בין ישראל לחמאס, 5 רקטות שוגרו לכיוון המועצה האזורית אשכול, ככל הנראה לאור ההרוגים הפלסטינים בהתפרעויות האלימות סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים. צה"ל תקף בתגובה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/19 06:50 כד באדר ב'

בתגובה להרוגים ולמרות הרגיעה הקרובה: מחבלים שיגרו 5 רקטות לעוטף עזה
צילום: הדס פרוש פלאש 90

למרות הסכם הרגיעה המתגבש בין ישראל לחמאס, ביצעו הלילה (א') מחבלים חמישה שיגורים לכיוון יישובי עוטף עזה, שנפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף בתגובה עמדות חמאס.

במהלך השבת האחרונה, בהתפרעויות האלימות על גדר המערכת ברצועה לציון יום האדמה ושנה לתחילת ההפגנות, נהרגו חמישה מפגינים ונפצעו כ-300.

בג'יהאד האיסלאמי איימו כי יגיבו והלילה מומש האיום למרות שאף ארגון טרור לא לקח עליו את האחריות לירי. בצה"ל דיווחו על חמשת השיגורים על המועצה האזורית אשכול, ותקפו בתגובה, באמצעות טנקים, עמדות של ארגון חמאס.

לצד המתיחות בימים האחרונים בדרום, טענו בכירים בחמאס כי הסכם הרגיעה עם ישראל על סף סיכום. במסגרת ההסכם צפויה ישראל להגדיל את סכומי הכסף שיועברו על ידי גורמים חיצוניים לרצועה ותקל על חלק מהסנקציות באזור, כמו פתיחת המעברים, הכנסת דלקים ועוד, בתמורה להפסקת שיגורי הטילים, הפרחת בלונים התבערה והנפץ וההפגנות על הגדר, שכללו ניסיונות חדירה לישראל.

בישראל לא אישרו את הדיווחים, אך השרים נפתלי בנט ואיילת שקד כבר הצהירו כי יצביעו נגד כל הסכם שיעלה להצבעה הקבינט המדיני ביטחוני.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן