בחמאס נערכים ל'צעדת המיליון'. המטרה: תמונות הרוגים

ההסלמה בשבוע האחרון פגעה בהכנות, אך בחמאס מביאים מפגינים מכל רחבי הרצועה לגדר הגבול עם ישראל, לקראת 'צעדת המיליון' אל הגדרות הצפויה בשבת. צה"ל נערך בכוחות מתוגברים לקראת הצעדות, בעוטף עזה דרוכים. שגריר ישראל באו"ם דורש ממועצת הביטחון לעצור את חמאס מבעוד מועד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/03/19 10:43 כב באדר ב'

בחמאס נערכים ל'צעדת המיליון'. המטרה: תמונות הרוגים
היערכות צה"ל בגבולות הרצועה, השבוע, צילום: דודי מודן, פלאש 90

נערכים לצעדת המיליון. ארגון הטרור חמאס מתכנן לקיים מחר (שבת) הפגנות לאורך גדר גבול הרצועה, אשר בשיאן, מהצהריים, צפויים אלפי (מאות אלפים או יותר, כפי שמקווים בחמאס וכפי שמעיד השם) מפגינים לצעוד לכיוון גדרות הגבול עם ישראל, במטרה 'לשבור את המצור' של ישראל על רצועת עזה. 

ההסלמה ברצועה בשבוע האחרון, מאז ירי הטיל לעבר השרון ביום שני, פגעה משמעותית בהכנות להפגנות. בחמאס תכננו במקור להפוך את כל השבוע לקראת הצעדה להכנה אחת ארוכה, אך נאלצו להסתפק בהכנות מינימליות. עם זאת, כבר מאתמול מזרים חמאס מפגינים מכל רצועת עזה לעבר מספר מוקדים על הגבול, כאשר הוא מקים עבורם ערי אוהלים, מספק אוכל בחינם ואפילו אינטרנט אלחוטי, במטרה למשוך את תושבי הרצועה להפגנות נגד ישראל.

ההתפרעויות על גדר רצועת עזה. ארכיון

ההתפרעויות על גדר רצועת עזה. ארכיוןצילום: דובר צה"ל

מטרת העל של חמאס היא להשיג 'תמונת ניצחון' של מפגינים פצועים והרוגים מירי כוחות צה"ל, תמונות שהושגו בעבר, למשל על רקע העברת השגרירות האמריקאית לירושלים במאי האחרון, ומהווים ניצחון תודעתי לחמאס.

על פי ערוץ הטלגרם 'פארוק', המסקר את הנעשה בעולם הערבי והפלסטיני, המשלחת המצרית האמונה על תיווך בין ישראל לחמאס, שהגיעה לרצועה בימים האחרונים, תישאר ברצועה ותנסה במשך היום להגיע להסכם רגיעה חלקי.
עוד מפרסם הערוץ, על פי מקורות פלסטיניים, כי חמאס עומד על שלו לקיים את "צעדת המיליון", הבטיח שהצעדה לא תהיה אלימה, בתנאי שישראל לא תשתמש בכח. שימוש בכח על ידי ישראל,יגרור תגובה של הפלגים הפלסטינים.

בצה"ל נערכים כבר כמה ימים להפגנות הצפויות מחר. אתמול ושלשום הודיע צה"ל על הזרמת כוחות נוספים לגבולות רצועת עזה, כאשר הכוחות השוהים שם מגיעים לסדר גודל של אוגדה, הכוללת חטיבות חי"ר וכוחות שריון ותותחנים גדולים. אמש אף דווח כי ישנו 'עוצר יציאות' בקרב החיילים השוהים על גבול הרצועה. ביישובי עוטף עזה תוגברה האבטחה, וחיילים מבצעים פטרולים ביישובים. 

על פי הודעת דובר צה"ל מאמש, "כוחות צה״ל השלימו את ההערכות המבצעית לאירועי יום האדמה בזירת הדרום וממשיכים בצעדי קידום המוכנות לקראת הסלמה אפשרית בעקבות אירועי אלימות וטרור במהלכו.
בתוך כך, הושלמה הגעת מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לפיקוד הדרום. הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים".

התרחיש הקיצוני ביותר אליו נערכים במערכת הביטחון הוא פריצה של אלפי עזתים, חלקם מחבלי חמאס, את הגדרות וריצה אל היישובים, והכוחות נערכים בכמה מעגלים, וכוללים גם שוטרים, לוחמי מג"ב ויחידות מיוחדות.

השגריר באו"ם דנון למועצת הביטחון: עיצרו את חמאס לפני שיהיה מאוחר מדי

לאור כוונת חמאס לציין מחר (שבת) את יום השנה ל׳צעדות השיבה׳ במהומות אלימות בגבול עזה, שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, פנה היום במכתב למועצת הביטחון ולמזכ״ל האו״ם ובו התריע על כוונת ארגון הטרור להשתמש בילדים כמגנים אנושיים ולעורר פרובוקציות מכוונות בשבת הקרובה. 

"פעולותיו של חמאס מסגירות את כוונותיו. הוא ביטל את יום הלימודים של ילדי עזה כדי שיוכלו להשתתף במהומות על הגדר בשבת ומתכוון להשתמש בהם כמגנים אנושיים, כפי שהוא עושה תמיד, ואף הודיע שישלם למשפחותיהם אם ייפגעו.
במהומות הקרובות חמאס ינסה להוציא לפועל את קריאתו של מנהיג התנועה בעזה, יחיא סינואר, לפיה ״נסיר את הגבול ונעקור את ליבם מגופותיהם״.

"לא נסבול כל פעולה המאיימת על מדינת ישראל, על ריבונותה ועל גבולותיה. בין אם זו מגיעה ממחבלים, ממפגינים אלימים או מהמון מוסת" סיכם דנון, וקרא למועצת הביטחון ולמזכ״ל האו״ם לגנות את חמאס ולפעול בטרם חמאס יוציא לפועל את כוונותיו.