בחמאס מגיבים להשמדת המנהרה: "ניצחונות מדומים עבור החברה הישראלית"

לאחר הפרסומים אודות השמדת המנהרה ההתקפית של ארגון הטרור, בחמאס משיבים ואומרים כי מדובר בתעמולת בחירות | דובר חמאס: "לפלגים בעזה יש את הזכות המלאה לפעול נגד פשעי האויב והטבח שהוא מבצע נגד בני עמנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/08/22 15:02 יח באב התשפב

בחמאס מגיבים להשמדת המנהרה: "ניצחונות מדומים עבור החברה הישראלית"
מחבלי ארגון הטרור חמאס בעיר עזה, חודש יולי, צילום: Attia Muhammed/Flash90

מוקדם יותר היום (ב') הותר לפרסום כי צה"ל השמיד מנהרת טרור התקפית בעומק עשרות מטרים של ארגון הטרור חמאס, שיצאה ממרכז העיר עזה לכיוון צפון-מרכז הרצועה. בהמשך הגיב לדבר הפרסומים דובר חמאס פאוזי ברהום, ותקף את ישראל.

דובר ארגון הטרור אמר: "הטענות הללו נועדו לכסות על פשעי הכיבוש נגד תושבי עזה, ולשווק את ההישגים והניצחונות המדומים עבור החברה הישראלית ולצורכי בחירות". הוא הוסיף: "לפלגים בעזה יש את הזכות המלאה לפעול בכל הדרכים על מנת לחזק ולפתח את יכולותיהם למול פשעי האויב והטבח שהוא מבצע נגד בני עמנו".

https://twitter.com/SerajSat/status/1559125191283843075?t=HQOH7WnJtfsKrTPKg2mRrA&s=19

"לא משהו שאנחנו מקבלים"

בשבועות האחרונים כוחות אוגדת עזה ויחידת יהלו"ם פעלו לסיכול מנהרת הטרור, לאחר פעילות ממושכת שהסתיימה אתמול, עם השמדתה. גורם בכיר אמר כי המנהרה לא חצתה את המכשול שכולל כמה גדרות. 

תוואי המנהור הותקף עוד במהלך מבצע "שומר החומות", אולם בתקופה האחרונה, בצה"ל זיהו ניסיונות לשיקום התוואי הישן, ולאחר ביצוע חקר אותרה את המנהרה בעלת שתי ההסתעפויות. המנהרה הוצאה מכלל שימוש בעזרת הזרמה של חומרים ייעודיים לתוכה.

הגורם הבכיר הסביר כי המכשול בנוי בצורה שהקיר האינדיקטיבי לא מאפשר חדירה לשטח ישראל, ולמעשה יש מרחב מסוים שהוא מרחב צבאי שבתוכו יש יכולת טובה יותר לפעול לסיכול המנהרה. אמנם לא היה איום על התושבים "אבל יחד עם זאת זה לא משהו שאנחנו מקבלים", אמר הגורם הבכיר. 

צפו בתיעוד הסיכול וההשמדה: