"בחרנו אותך, לא אותה": תנועות הימין התאחדו נגד חיות

שורת ארגונים חוץ פרלמנטריים התאגדה בקמפיין משותף נגד דרישתה של נשיאת העליון לחוקק פסקת התגברות שתחויב ברוב מיוחס. הם קראו לח"כים שלא להיכנע, ולהשלים חקיקה עם רוב רגיל עד תום מושב הקיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/18 13:15 טו באייר התשעח

"בחרנו אותך, לא אותה": תנועות הימין התאחדו נגד חיות
נתניהו וחיות, צילום: אלכס קולומובסקי, הדס פרוש - פלאש 90

על רקע הדיון סביב פסקת ההתגברות, יצאו הבוקר (ב') ארגוני הימין החוץ פרלמנטריים המרכזיים בקמפיין משותף, שקורא לחברי הקואליציה שלא להיכנע לדרישת נשיאת בית המשפט העליון לקבוע רף מינימלי של 70 ח"כים כדי לאשר מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ. 

בכרזת הקמפיין נראים ראש הממשלה בנימין נתניהו לצד נשיאת העליון אסתר חיות, ומתחתם הכיתוב "בחרונו אותך, לא אותה". מאחורי הקמפיין עומדים יחד תנועת רגבים, תנועת אם תרצו, תנועת ישראל שלי, הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית ותנועת הריבונות.

גופי הימין דורשים מראש הממשלה ומהשרים להעביר את הצעת חוק פסקת ההתגברות בוועדת השרים לחקיקה שתתכנס ביום ראשון הבא ולהשלים את החקיקה עד תום מושב הקיץ של הכנסת.

במסגרת הקמפיין מדגישות תנועות הימין הגדולות שאסור להיכנע לדרישתה של חיות לחוקק פסקת התגברות שתחויב ברוב מיוחס. לשיטתם יש לחייב אך ורק רוב רגיל, דבר שמשקף בעיניהם את ערכי הדמוקרטיה ורצון העם.

הקמפיין של ארגוני הימין

הקמפיין של ארגוני הימיןצילום: ללא קרדיט