ח"כ קיש: "בלי פסקת ההתגברות, אני בעד בחירות"

חבר הליכוד תקף ברדיו 101.5 את השר כחלון על התנגדותו ליוזמה להגביל את כוחו של בג"ץ, "אם הוא לא נותן גב לקואליציה בעניין הזה, זה בהחלט גורם מדרבן בחירות". על חוק הגיוס: "בד"כ יש משמעת קואליציונית. לפעמים כל אחד פועל לפי מצפונו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/18 11:45 טו באייר התשעח

ח"כ קיש: "בלי פסקת ההתגברות, אני בעד בחירות"
תוקף את כחלון. ח"כ קיש, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

מושב הקיץ של הכנסת נפתח הבוקר (שני) ועל הפרק 2 נושאים בוערים שעלולים להוביל את ישראל לבחירות. אחד מהם, כפי שאמר ח"כ יואב קיש מהליכוד, הוא פסקת ההתגברות

"אני חושב שאת נקודת הזמן הזו אסור לפספס וחייבים להוביל תיקון ותיקון משמעותי למערכת היחסים הזו בין הרשויות", אמר יו"ר ועדת הפנים בראיון למנדי ריזל מרדיו 101.5FM.

קיש תקף את שר האוצר כחלון וטען כי עמדתו הנוכחית היא עילה מספקת להליכה לבחירות, "כחלון כנראה לא שם ואני אומר שאם הוא לא שם והוא לא נותן גב לקואליציה בעניין הזה או אם גורם אחר לא ייתן גב לקואליציה זה בהחלט גורם מדרבן בחירות".

חבר הליכוד הוסיף כי הוא "בעד ללכת לבחירות בנושא הזה אם לא נצליח להוביל את המהלך הזה, חד וחלק. אני חושב שחיוני להוביל את המהלך הזה וחיוני שזה יקרה. אני חושב שרק אם נהיה נחושים זה יקרה. כל אמירה אחרת תמסמס את המהלך הזה".

נושא נוסף שצפוי לעורר מחלוקת הוא חוק הגיוס והעמדות הקוטביות שבין ישראל ביתנו לסיעות החרדיות. ח"כ קיש סיפר כי בסוגיה הזאת הוא בצד של שר הביטחון וכי לא יהסס להפר את המשמעת הקואליציונית, "העמדה שלי מאוד דומה לעמדת ליברמן וסיעתו. אם אראה שמדובר בהצעה שלא ניתנת לגישור, אז אני מזכיר שהחוק הזה שבתחילת הקדנציה החוק הזה עבר בלי הקול שלי. בד"כ יש משמעת קואליציונית וכך פועלים, אבל לפעמים יש דברים שהם מעבר לזה וכל אחד פועל לפי מצפונו".