כך חוגגים יהודים מאוקראינה את הפורים במחנות הפליטים

למרות המצב הקשה, וזוועות המלחמה, הפליטים היהודים לא מוותרים על פורים. מאות פליטים יהודים מאוקראינה זכו לחגוג את פורים בשמחה כהלכתו בפולין ובמולדובה | צפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 22:33 יג באדר ב'

כך חוגגים יהודים מאוקראינה את הפורים במחנות הפליטים
פורים במולדובה, צילום: Iosif Snegovik

למרות המצב הקשה, וזוועות המלחמה, הפליטים היהודים לא מוותרים על פורים. אלפי פליטים יהודים מאוקראינה זכו לחגוג את פורים בשמחה כהלכתו בקהילות יהודיות בלובלין שבפולין ובקישינב מולדובה. כאשר בלובלין מי שמנהל את מרכז הפליטים הוא הרב רפי אוסטורף  - שליח הארגון העולמי של בתי הכנסת  והקהילות היהודיות, שהגיע לפני מספר ימים לפולין. 

הרב אוסטורף, קרא הערב את המגילה לפליטים בלובלין, משם ייסע  לפשמישל סמוך לגבול אוקראינה ויקרא שם את המגילה עבור משלחת הרופאים מישראל במקום. הרב אוסטרוף יקרא את המגילה בפשמישל גם מחר בבוקר ומשם ייסע חזרה ללובלין לקריאה נוספת במרכז הפליטים. 

קריאת מגילה בלובלין

קריאת מגילה בלובלין צילום: ללי אוסטרוף

הרב, דובר רוסית ושליח בעבר באוקראינה, הגיע ללובלין לפני מספר ימים עם אשתו ללי והם מנהלים שם את מרכז הפליטים. הרב אוסטרוף מסייע לעשרות הפליטים במקום בכל מה שזקוקים לו לקראת העלייה לישראל ומסייע, בין היתר, גם בתרגום ותיווך מול הרשויות

בפולין.

בקהילה היהודית בקישינב חגגו עם הפליטים היהודים 

למרות המצב הקשה, וזוועות המלחמה, הפליטים היהודים לא מוותרים על פורים. מאות פליטים יהודים מאוקראינה זכו לחגוג את פורים בשמחה כהלכתו ביחד עם אנשי הקהילה היהודית של מולדובה, בשיתוף קרן נכט. אירוע פורים המרכזי שהתקיים במלון רדיסון בקישינב, החל בקריאת מגילה על ידי רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן, והמשיך עם הפעלות לילדים, מוזיקה, סעודה חגיגית בהשתתפות ראש עיריית קישינב איאון צ'באן ואישי ציבור נוספים.

פורים במולדובה

פורים במולדובה צילום: Iosif Snegovik

נכון לימים אלה, מאז תחילת הלחימה, הקהילה היהודית של קישינב קלטה וטיפלה בלמעלה מ-10,000 פליטים מאוקראינה. הקהילה היהודית בראשות הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה, מסייעת מידי יום לאלפי פליטים במקומות לינה מסודרים, בארוחות חמות, בביגוד מתאים לחורף, בסיוע רפואי וקונסולרי ותמיכה ראשונית בכל הצרכים המיידיים.

פורים במולדובה

פורים במולדובה צילום: Iosif Snegovik

דיווח בפייננשיאל טיימס, ישנה התקדמות משמעותית בשיחות המשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה

היום ה-21 ללחימה באוקראינה, ויש סיבות לאופטימיות: לפי דיווח בפייננשיאל טיימס, ישנה התקדמות משמעותית בשיחות המשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה. הדיווח מצטט שלושה גורמים ומעלה כי מדובר בהסכמה על תוכנית שלום, בת 15 נקודות, הכוללת בין היתר הפסקת אש ונסיגה רוסית, כל זה במידה וקייב תכריז על נייטרליות ותסכים למגבלות על כוחותיה.

לפי הדיווח העסקה תכלול גם ויתור של אוקראינה על הצטרפות עתידית לנאט"ו, לצד הבטחה שלא תאפשר הקמת בסיסי צבא זר בשטחה, או תאחסן כלי נשק של צבאות אחרים, זאת בתמורה להגנה שתקבל מבעלות בריתה, דוגמת ארצות הברית, בריטניה וטורקיה.