נשות השנה של אמונה: מיכל פרינס, מאור קפלן ואורית דהן

תנועת אמונה בחרה בד"ר מיכל פרינס ובמאור קפלן לקבל את אות אשת השנה של אמונה. הצבעת הקהל ניתנה לאשת החסד מהדרום אורית דהן. "בוחרים במודל למופת שיהווה השראה עבור נשים  וצעירות דתיות" אמרה יו"ר אמונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/02/22 11:03 ב באדר א'

נשות השנה של אמונה: מיכל פרינס, מאור קפלן ואורית דהן
מיכל פרינס, צילום: נתן דינוביץ'

כמדי שנה, בוחרת תנועת אמונה את אשת השנה כאשר הבחירה מתחלקת בין בחירת הוועדה, המורכבת מנשות ציבור וחברות הנהלת אמונה ובמקביל בחירה על ידי הצבעת הקהל הרחב ברשתות החברתיות.

השנה, לאור העלייה המדאיגה בחשיפת סיפורים על פגיעות מיניות וההתמודדות של הציבור הדתי –ציוני בשאלות רבות הנוגעות למיניות בין מגדרית ותוך מגדרית, החליטה הוועדה להעניק את הבחירה לשתי נשים שהניפו את הדגל עוד לפני שנים רבות: ד"ר מיכל פרינס ומאור קפלן.

ד"ר מיכל פרינס

ד"ר מיכל פרינס, נשואה ואם לארבעה, הקימה ומנהלת עד היום את מרכז יהל לקידום חינוך מיני והדרכה לחיי אישות בחברה הדתית והחרדית. פרינס היא בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית ותואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה הפתוחה. את התואר השני והשלישי למדה פרינס בתכנית למגדר באוניברסיטת בר אילן בהתמחות בחקר מיניות וגוף של נשים דתיות מתוך פרספקטיבה של קונפליקט גוף-תרבות. פרינס הוציאה את הספר 'פשוט לרצות' ויוצרת הפודקאסט 'בגוף ראשון – על מיניות וגוף בחברה הדתית'.

מאור קפלן

מאור קפלן, נשואה ואמא לחמישה. החלה את דרכה כעובדת סוציאלית שעבדה עם נערות דתיות. לאט לאט פנתה לעסוק בתחום המיניות המאתגר ופיתחה במקביל מודל של תהליכי עומק, סדנאות והרצאות לצוותים חינוכיים, הורים ונערות. קפלן בוגרת תואר שני בעבודה סוציאלית ומעידה על עצמה כי סבתה, הרבנית רחל נריה ע"ה, היוותה עבורה השראה כשהיתה מהראשונות בארץ שפתחו את הנושא מול בני נוער והורים. קפלן היא ראש התכניות למיניות בריאה במכון באר אמונה. באתר שלה היא כותבת: "שיח על מיניות בריאה כולל העצמת הכוחות החיוביים – חיבור לגוף, חיבור לנשיות ולמחזוריות, קשר עם הקב"ה דרך הגוף. הוא גם כולל עבודה עם אתגרים – פגיעות, מוחצנות, גסות וחשיפה. מסע זה בין הבריא והמאתגר, בין העדין והגס – הוא האתגר שלנו."

מאור קפלן

מאור קפלן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שתי נבחרות אמונה אלה, הביאו את השיח על מיניות בריאה מתוך העצמת הכוחות החיוביים שיש בציבור הדתי לאומי ומתוך הבנה שלעתים מידע נגיש, נכון וראוי עשוי למנוע פגיעות ותקלות בהמשך הדרך. מיכל ומאור  העלו את נושא המיניות כשעוד היה "טאבו" בציבור הדתי על המילה "מיניות". כיום אין כמעט אולפנה או ישיבה שמכבדת את עצמה שאינה עוסקת בתחום המיניות הבריאה בדרך כזו או אחרת.

אורית דהן

בחירת הקהל השנה היתה עמוסה בשמות רבים של נשים פורצות דרך במגוון נושאים, אך  מאות הצבעות העלו את שמה של אשת החסד מנתיבות אורית דהן. דהן נשואה, אמא לשבעה ילדים ומתגוררת בישוב מיתר. אורית הינה בת יחידה להוריה - אבלין כרמי ופנחס דמרי שהתגרשו כשהייתה כבת שנתיים. בעקבות כך, ברוב שנות ילדותה, עד לנישואיה  גדלה והתחנכה במושב בית הגדי, אצל סבה וסבתה דמרי חזקיה ומנזיה ז"ל, שידועים כאנשי חסד גדולים מאוד אשר גדלו וטפלו בה במסירות רבה כל השנים.

אורית דהן

אורית דהן צילום: ללא

אורית עובדת  בהוראה כבר 18 שנים, בתחום האבחון, יעוץ, שילוב וטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. את התואר הראשון סיימה בהצטיינות ב2004 והתמחתה בחינוך מיוחד ולקויות למידה ובשנת 2012 סיימה בהצטיינות את התואר השני ביעוץ חינוכי. בכל מהלך חייה המשיכה להרחיב את השכלתה וצברה תעודות והתמחויות הנוגעות לתחום עיסוקה. 

במקביל לכך, אורית מנהלת ומובילה, בהתנדבות מלאה, כ 15  שנים גמ"ח המסייע למשפחות נזקקות שנקלעו למצב כלכלי מורכב, לחד הוריות, ליתומים, לקשישים, לחיילים בודדים, לחולי סרטן, היא פועלת רבות לקירוב לבבות בין דתיים לחילונים ובכלל נרתמת לכל מטרה שנועדה לקדם ולסייע לכל פונה בכלל ובפרט באזור הנגב המערבי.

לשם הדוגמא, במבצע צוק איתן, הקימה חמ"ל ענק בביתה, לשם התנקזו אלפי תרומות של  ציוד צבאי שגייסה שהועברו ללא הפסקה לאזורי הלחימה מסביב. אורית דאגה לאירוח וטיפוח הלוחמים  וכן לארוחות משותפות לחיילים שהיו פזורים בשטח.

בכל חג, מחלקת בדרך קבע, חבילות מזון ותלושי חג למשפחות מעוטות יכולת, חד הוריות, קשישים שאין ידם משגת ובכלל לכל דורש.  בתוך חצר ביתה, הוקם גמ"ח מזון אליו מגיעים באופן קבוע בימי חמישי, משפחות שזקוקות לסיוע. בשל ניסיונה עתיר השנים בתחום זה, הינה מכירה ומקושרת עם אנשי הרווחה, הסיוע והתורמים ברשויות השונות מסביב. כך היא פועלת בשיתוף פעולה מיטבי יחד עם כל הגורמים הנוגעים לעניין.

כמו כן, אורית הינה חברה בתנועת "שורשים" (תנועה לשמירה על הצביון הדתי) במועצה. ומתוקף כך היא חברה בוועדת החינוך, בוועדת הרווחה, וועדת התרבות ואף חברת הנהלה במתנ"ס הקהילתי. כבר שנים שהיא מלווה יחידים ומשפחות בתהליכי השיקום והצמיחה שלהם. כעת היא מגשימה חלום נוסף ולומדת אימון אישי, במטרה לפתח ולדייק את עצמה ולהעניק לה כלים נוספים מבחינה מקצועית.

"אנו גאות בבחירתן"

יו"ר אמונה ליאורה מינקה: "כמדי שנה, אנו בוחרים במודל למופת שיהווה השראה עבור נשים  וצעירות דתיות. שתי הנשים שבחרה הוועדה המקצועית הן שילוב של נשים פורצות דרך במלוא מובן המילה ובלי קלישאות. אמונה מובילה את נושא המיניות הבריאה, באמצעות מכון באר אמונה והמרכזים לטיפול במשפחה של אמונה הפרוסים ברחבי הארץ. ד"ר מיכל פרינס ומאור קפלן נחשבות לאורים והתומים בתחום, אנו גאות בבחירתן. בחירת הקהל לא הפתיעה אותי. אורית דהן היא מפעל חסד מהלך כבר שנים רבות. במקצועיות ובצניעות, היא פשוט הופכת את העולם הזה לטוב יותר ועל כך נתונה הערכתינו לה".