מתן כהנא: "לימוד התורה לנשים הוא בשורה אדירה שצריך לתמוך בה"

השר לשירותי דת ביקר במדרשת לינדנבאום, בין המדרשות המובילות לנשים בציבור הדתי לאומי, ואמר בין היתר: "אני מאמין שעולם התורה הנשי הוא אחת הבשורות החשובות ביותר שאנו כציבור יכולים להביא". במדרשה דרשו לקבל הכרה תקציבית ותקצוב שווה כמו תלמידי ישיבות ההסדר והכוללים להכשרת רבנים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/12/21 20:05 כד בטבת התשפב

מתן כהנא: "לימוד התורה לנשים הוא בשורה אדירה שצריך לתמוך בה"
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השבוע ערך השר לשירותי דת מתן כהנא ביקור מיוחד במדרשת לינדנבאום. במהלך הביקור אמר השר מתן כהנא: "שני דברים עומדים לנגד עיני בתפקידי ועשייתי – לקדש שם שמיים ולחזק את זהותה היהודית של מדינת ישראל. אני מאמין לגמרי, שכעם עמדנו במשימתנו הראשונה להקים מקלט יהודי בארץ ישראל. עכשיו אנחנו צריכים לעשות את הצעד הבא – בניית הזהות היהודית שלנו כאן במדינת ישראל".

כהנא בביקור

כהנא בביקור צילום: אור תורה סטון

"בתוך כך, לנו לאנשי הצינות הדתית, יש תפקיד מכריע, מעצם כך שאנו משלבים חיי תורה עם חיי מעשה. כחלק מכך, אני מאמין שעולם התורה הנשי הוא אחת הבשורות החשובות ביותר שאנו כציבור יכולים להביא, ולמדרשת לינדנבאום ולרשת אור תורה סטון יש תפקיד חשוב בכך", אמר כהנא.

בביקור השתתפו נשיא וראש רשת מוסדות 'אור תורה סטון' הרב ד"ר כתריאל ברנדר, מנכ"ל הרשת ינון אחימן, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב, ראש המכון למנהיגות הלכתית הרבנית דבורה עברון, ומנכ"לית ארגון יד לאישה פנינה עומר. השר כהנא נפגש עם תלמידות הלומדות בתוכניות השונות של המדרשה ואף ביקר בבית המדרש של המדרשה.

"עולם התורה הנשי הוא מקור עצום לגאווה עבורי"

עוד הדגיש השר כהנא כי "מאז נכנסתי לעולם הפוליטי ונחשפתי לעולם התורה הנשי, אני מבין שיש פה מקור עצום לגאווה, עבורי ועבור כולנו בציונות הדתית. להית כאן במדרשה, לראות את הנשים לומדות בבית המדרש, לשמוע על התוכניות השונות ועל ההתקדמות האדירה שעשיתם בעולם לימוד התורה הנשי, זה מרגש. זוהי בשורה אדירה שצריך לתמוך בה בכל הכלים שיש לנו, ואני מחויב לכך ופועל בתוך משרד הדתות לקידום הנושא".

נשיא וראש רשת מוסדות 'אור תורה סטון' הרב ד"ר כתריאל ברנדר: "שמחנו לארח את השר כהנא ולחשוף בפניו את העשייה הנשית הענפה המתקיימת במסגרת הרשת בתוכניות השונות, אשר שורשיה נטועים בעולם התורה וההלכה. כולן ביחד יוצרות פסיפס חוצה גילאים ואוכלוסיות שמקדם ומעשיר את עולם התורה".

"העלנו את הצורך לקדם הכרה ותגמול שווה"

ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, הרב אוהד טהרלב: "העלנו בפני השר כהנא את הצורך לקדם הכרה ותגמול שווה לטובת נשים אשר בחרו בעולם התורה – תקצוב שווה לתלמידות המדרשות המשרתות שירות מלא בצה"ל ביחס לתלמידי ישיבות ההסדר, מתן תמיכה וסבסוד לעמיתות תוכניות ההלכה באופן שווה ביחס לתלמידי הכוללים להכשרת רבנים ועוד. אנו מודים לשר כהנא על האוזן הקשבת, ומצפים להמשך פעילות משותפת לקידום נושאים חשובים אלה".