בצעד נדיר: בנות המדרשות הדתיות מתגייסות לסייע במאבק בקורונה

כ-130 בנות המדרשות הדתיות מתגייסות למלחמה מול נגיף הקורונה ויאיישו עמדות שליטה ובקרה בפיקוד העורף. "אנחנו תמיד היינו שם ותמיד נהיה שם – זאת חובה לאומית", מציין הרב אהד טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, שעשרות מתלמידותיו יתגייסו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 22:16 ב באייר התשפ

בצעד נדיר: בנות המדרשות הדתיות מתגייסות לסייע במאבק בקורונה
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: ללא קרדיט

בצעד נדיר, כ-130 תלמידות המדרשות הדתיות בישראל יגויסו השבוע לפיקוד העורף לסיוע במאבק בנגיף הקורונה. מאחר ובנות המדרשה כבר חוילו, הצבא יכול למעשה לצרף אותן ללא אישור מיוחד למאמצים הצה"ליים לבלום את המגפה ולמנוע את התפשטותה בעורף, כשעוד שלושה שבועות יבצע צה"ל הערכה מחודשת על פי התפשטות המגפה האם יוכלו הבנות לחזור לספסל הלימודים או שיישארו זמן נוסף בתפקידן בפיקוד העורף. "בעקבות התפרצות מגפת הקורונה הצבא נאלץ לקחת על עצמו תפקידים נוספים שהוא לרוב אינו מעורב בהם", מציינת תלמידה בתוכנית "הדס" במדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון שצפויה להתגייס לחיל המודיעין באוגוסט הקרוב לאחר שנת לימודים במדרשה. "אני וחברותיי התגייסנו מוקדם כדי שנוכל לעזור לצה"ל ולמדינה ולעם שלנו בתקופה של אי-ודאות. כשיום העצמאות ממש מעבר לפינה, לכבוד הוא לי שאני זוכה לחגוג את עצמאות מדינתי, עומדת לצידה ומשרתת את אזרחיה".

 בין התלמידות שמתגייסות ישנן כ – 60 תלמידות הלומדות במדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון, על שלוחותיה השונות בירושלים, כרמיאל ולוד. "אנחנו תמיד שמחים לסייע למערכת הבטחון ולמדינה", מציין הרב אהד טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום. "מייד כשהתחילה המגפה יצרנו קשר עם האגף הבטחוני חברתי והצענו את עזרתנו, אנו שמחים ונכונים תמיד להתנדב למשימות כאלה כפי שעשינו בעבר ונמשיך גם בעתיד, מוסיף הרב טהרלב. "בצוק איתן למשל הבנות התגייסו למשך תקופה על מנת לעזור לקשישים בדרום ואנחנו תמיד שמחים לעזור ולסייע ורואים זאת כחובה לאומית. במקביל הבנות שלא גויסו ממשיכות בלימודי היהדות והתורה דרך תוכנת הזום".

 נשיא וראש מוסדות 'אור תורה סטון', הרב ד"ר כתריאל ברנדר: "פעילות תלמידות המדרשה בפרט, כמו גם פעילותם של כלל תלמידי רשת אור תורה סטון,  נעשית מתוך החזון והרצון להקנות להם תורה וידע תורני שיעצים אותם ויעניק להם כלים ליצירת מעורבות חברתית והשפעה על תיקון עולם. אנחנו גאים בתלמידות המדרשה על שירותן, ומודים לצה"ל על שיתוף הפעולה הפורה למען הגנת המדינה, הן בגבולותיה והן בעורף".