מרסל לינדנבאום, ממייסדי מדרשת או"ת לינדבאום הלך לעולמו

מרסל לינדנבאום, ממייסדי מדרשת או"ת לינדבאום המשתייכת לרשת אור תורה סטון שביחד עם אשתו בלדה קאופן לינדנבאום ז"ל, הוביל את נושא לימוד התורה לנשים בארץ ובעולם, הלך בחמישי בלילה האחרון לעולמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/18 17:21 יא בתמוז התשעח

מרסל לינדנבאום, ממייסדי מדרשת או"ת לינדבאום הלך לעולמו
מרסל לינדנבאום, צילום: יחצ

מרסל לינדנבאום, לשעבר חבר הנהלה ברשת מוסדות אור תורה סטון וממייסדי מדרשת או"ת לינדבאום, המשתייכת לרשת, הלך בחמישי בלילה האחרון לעולמו מרסל ואשתו בלדה קאופן לינדנבאום ז"ל, ידועים כמי שהובילו וקידמו לאורך השנים את נושא לימוד התורה לנשים בארץ ובעולם.

בהנהלת אור תורה סטון מבכים את לכתו של המנוח: "מרסל ז"ל שימש לנו כיועץ ושותף לדרך במשך מעל ל-30 שנה, בייחוד בכל הנוגע לבניית והרחבת מדרשת או"ת לינדנבאום לנשים הכוללת מדרשה עם תכניות לבנות חו"ל, לבנות עם צרכים מיוחדים, תכניות רבות ומגוונות לנשים ישראליות, וכן תכניות הלכה ומנהיגות ברמות הגבוהות ביותר. בדרכם הייחודית והמשותפת עיצבו בני הזוג לינדנבאום מסלולים פורצי דרך עבור נשים צעירות דתיות לאומיות מרחבי העולם, כשהמדרשה מהווה גלעד לחזונם החלוצי לקידום לימוד תורה לנשים בישראל ובתכניות ופרויקטים נוספים בשאר העולם".

מייסד וראש המוסדות, הרב שלמה ריסקין אמר כי "מרסל היה איש אציל, צנוע וישר, מנהיג בעל חזון שאמונותיו ומעשיו שינו את המהלך ההיסטורי של האורתודוקסיה המודרנית. מרסל ז"ל היה תומך נלהב של האורתודוקסיה המודרנית במלוא מובן המושג, רודף צדק וחמלה, שהלך כחלוץ לפני המחנה על מנת לשלב נשים בעמדות מפתח של לימוד תורה וטיפוח מנהיגות. בזכות בני הזוג לינדבאום לימוד נשים ברמה גבוהה הפך לעובדה מוגמרת ומקובלת לא רק במדרשת לינדנבאום, אלא בכל העולם".