אולפנת שעלבים מבהירה: "הפסקנו את פעילותה של ציפי"

לאחר שתלמידות לשעבר של ציפי דינר טענו כי ביצעה בהן לכאורה עבירות מין בתקופת הלימודים - ראש האולפנה פנה לבוגרות: "קיבלנו הנחיות ברורות, פעלנו מיד כפי שהונחינו" | ועד מקומי נוף איילון: "האישה לא תוכל להיפגש עם נערות בשום מסגרת ציבורית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 17:07 יט בטבת התשפב

אולפנת שעלבים מבהירה: "הפסקנו את פעילותה של ציפי"
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

ציפי דינר, מורה באולפנת שעלבים שבנוף איילון, הטרידה מינית לכאורה מספר מתלמידותיה, כך עלה הבוקר (ה') מפרסום ב"ידיעות אחרונות". בתחקיר המלא שיתפרסם בעיתון סוף השבוע, מובאות עדויות של תלמידותיה לשעבר.

חשיפת הפרשייה הקשה הביאה את ראש האולפנה, ישי מאיר, לפרסם מכתב עבור בוגרות האולפנה, בו הבהיר כי הם למדו על הסיפור לפני מספר שנים והפסיקו את פעילותה של המורה באולפנה. "חשוב לנו שתדעו את השתלשלות הדברים כפי שהיה מבחינתנו", פתח מאיר את מכתבו לבוגרות.

"ציפי דינר היתה מחנכת מוערכת, ובמקביל במאית של ההכתרה. בשנותיה באולפנה יצרה קירבה גדולה לצוות ולתלמידות. לפני כמה שנים התברר לנו דרך אחת הבנות שנחצה כאן גבול בקשר ביניהן, ונוצרה קירבה לא ראויה. הצענו לבת מספר אפשרויות מקצועיות להמשך הטיפול בעניין. התייעצנו עם גוף מקצועי כדי שינחו אותנו כיצד להגיב וקיבלנו הנחיות ברורות. פעלנו מיד כפי שהונחינו. הפסקנו את פעילותה של ציפי באולפנה", הבהיר.

לסיום כתב לבנות הבוגרות כי מי מהן שמרגישה צורך - מוזמנת לפנות על צוות האולפנה. "אנו כבית ספר, רואים את תפקידנו לתת את החינוך והמוגנות המרבית. ואכן כך בדיוק נעשה. גם כעת חובתנו המוסרית להיות כתובת לכל תקלה, אם נעשתה, בתוך האולפנה. נמשיך להיות קשובים לכל אחת בנושא זה – או בכל ענין אחר. אנו עומדים לרשותכם – לשיחה פרטית או עם קבוצה ככל שנדרש". 

ועד ישוב נוף איילון: "האישה לא תוכל להיפגש עם נערות בשום מסגרת ציבורית"

גם הוועד המקומי של ישוב נוף איילון נדרש לסוגיה, ובמכתב לתושבים הוצגה תגובת הישוב ביחס לפרסומים בתקשורת לגבי האירוע המורכב: "לפני מספר שנים קיבלנו דיווח מ'פורום תקנה', כי הפורום קיים דיון בתלונה אודות תושבת היישוב שעל פי החשד פגעה בנערות. הנהגת היישוב לא נחשפה לתלונות הנפגעות ולא לעדות שלהן, אך בחרה לפעול בהתאם להנחיות פורום תקנה, שבפניו הובאו התלונות והעדויות, לפיהן יש להרחיק את אותה אישה מפעילות המאפשרת קשר עם נערות".

"בהתאם להנחיות פורום תקנה הפועל בתיאום עם רשויות החוק, הבהירו הנהגת היישוב ורב הקהילה לאותה אישה כי לא תוכל להיפגש עם נערות בשום מסגרת ציבורית ואף לא להיות בקשר אישי עם נערות".

בהודעה נכתב כי היישוב לא קיבל כל הנחיה או בקשה, לרבות לא מפורום תקנה או מרשויות החוק, לפרסם את האירוע או את שם המורה, בישוב לא נחשפו לעדויות כלשהן. "כחלק מהלקחים של מקרה זה, הוקם ביישוב צוות מוגנות המורכב מאנשי מקצוע בתחום הטיפול ובריאות הנפש. הצוות עוסק בהגברת המודעות, מהווה כתובת לפניות וליצירת מעטפת קהילתית לנפגעים".

לסיום נכתב: "אנו בטוחים כי על הבנות המעורבות בנושא עברו שנים של קושי, שהחשיפה כעת לא מקלה עליו ואף גורמת לטלטלה, ואנו עומדים לצידן. הנהגת הישוב ביחד עם צוות המוגנות היישובי ימשיכו לפעול להגברת המודעות בקרב ההורים, בני הנוער והילדים כדי ליצור סביבה בטוחה ומוגנת בקהילה".

ציפי דינר מכחישה: "מתנצלת במידה ומישהו נפגע ממני בלי כוונה"

ציפי דינר מכחישה בתוקף כל טענה לפגיעה לכאורה, ומייחסת את הדיווחים לרצון לפגיעה בה ובמשפחתה. "שנים רבות מחיי הקדשתי להשקעה בחינוך, בעזרה לתלמידים ותלמידות, וסייעתי רבות בהתמודדות עם בעיות ומצוקות אישיות שלהם", כך מסרה דינר בתגובה לידיעות אחרונות.

"לצערי, מתוך עשרות בנות שמכבדות ומעריכות אותי על כך ישנן שתיים ששמו להן מטרה לפגוע בשמי הטוב בהזדמנויות שונות. כל הטענות והאירועים שכביכול פגעתי בהן הינם חסרי שחר. צר לי על כך שישנם גורמים שבחרו ללבות את השנאה והפגיעה בי ובמשפחתי, ומתנצלת במידה ומישהו נפגע ממני בלי כוונה".