לראשונה אחת מכל 10 מסעדות כשרות בירושלים - בהשגחת צהר

כשרות צהר הולכת וצוברת תאוצה גם בעיר ירושלים, מנתונים שמפרסם ארגון הכשרות, עולה כי 62 מסעדות ירושלמיות נמצאות תחת השגחת צהר, ברשתות החברתיות בעלי העסקים מפרגנים, האם הסועדים יבואו בהמוניהם?

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/21 11:49 י בכסלו התשפב

לראשונה אחת מכל 10 מסעדות כשרות בירושלים  - בהשגחת צהר
צילום: דוברות צהר

רפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא, עדיין לא יצאה לדרך באופן רשמי, אך נראה כי בעיר ירושלים, המסעדנים והסועדים לא מחכים, ויש כאלה שכבר החלו להחליף את תעודת הכשרות הממלכתית בזו של ארגון צהר, הארגון ששם לו למטרה להנגיש את הכשרות לציבור הרחב תוך הקפדה על כל כללי ההלכה אך בסבר פנים יפות.

מנתונים שמפרסם היום ארגון צהר עולה כי לראשונה מעל ל10% מהמקומות הכשרים בירושלים, משתייכים לכשרות צהר, על פי נתוני הארגון, מספר המסעדות בירושלים המחזיקים בתעודת השגחה שלהם, הגיע ל-62 מתוך כ-600 מסעדות כשרות בירושלים, כך שהשגחת צהר פרצה את מחסום ה 10% וכי קצב הביקוש לתעודת הכשרות רק עולה, כזכור בחודש שעבר, העיר תל אביב פרצה גם היא את מחסום ה 10% וגם בעיר העברית הראשונה כשרות צהר הולכת ומבצרת את מעמדה. 

גם ברשתות החברתיות העסקים הירושלמים מרבים לפרגן למשגיחי הכשרות של צהר , בפוסט שפרסם הבר הירושלמי "בירתנו", כתב ליאן לוי, "פעם שאלו אותי למה אני מעדיף צהר. אני חושב שתמונה שווה אלף מילים. משגיח לפני שאני יוצא למילואים בורר לי אורז. כבוד. נכון? אחלה בעז, תשמור על עצמך"

משגיח כשרות של צהר בורר אורז

משגיח כשרות של צהר בורר אורז צילום: ליאן לוי בירתנו

בארגון מגיבים לסחף הגובר של העסקים בירושלים לכיוונם ואומרים "אם מישהו מחפש סימן נוסף למהפכה בעולם הכשרות הרי שהנתונים החדשים לא מותירים מקום לספק, מגמת ההצטרפות של מסעדות בתי קפה גלידריות ועוד לכשרות צהר מתחזקת גם בירושלים. עוד טרם העברת הרפורמה בחוק ההסדרים המעבר של עסקים מרכזיים לכשרות צהר עורר הדים בעיר וסחף אחריו עוד נוספים כשמספרם על רקע הרפורמה הלך וגדל.



בארגון עוד הוסיפו ואמרו "אנחנו רואים שהציבור המסעדנים מקבל בזרועות פתוחות את המערך שלנו שמגיע לעיתים עם דרישות גבוהות יותר, אולם מעריך את היכולת להקפיד בהלכה בסבר פנים יפות כמו גם את המקצועיות של המשגיחים. אנחנו גם רואים עוד ועוד מציבור הסועדים שנותן אמון בכשרות צהר ומתרגשים מכל עסק נוסף שבוחר להיות כשר בישראל"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן