פרסום ראשון אחרי שתלתה דגלי גאווה: בית הספר הדתי החליט להחרים את שירותי המועצה

במהלך חודש הגאווה נתלו דגלי ושלטי גאווה במועצה אזורית אשכול, אחד מהם אף הושחת. מנהלת בית הספר נעם נצרים, דורשת מראש המועצה להסירם, ומאיימת: "לא נוכל לקיים אירוע באולם כל עוד מונפים בו אותם דגלים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/22 16:04 יא בסיון התשפב

אחרי שתלתה דגלי גאווה: בית הספר הדתי החליט להחרים את שירותי המועצה
גאווה, אילוסטרציה, צילום: Flash90

חודש אירועי הגאווה נמצא בעיצומו כאשר מצעד הגאווה צעד היום בתל אביב, בשבוע שעבר בירושלים ומספר מצעדים נוספים צפויים להתקיים במהלך החודש. דגלי גאווה רבים נתלו במקומות מסוימים ברחבי המדינה, ובחלק מהמקומות זכה המהלך לביקורת קשה. במכתב אותו אנחנו מפרסמים היום (ו'), פונה מנהלת בית הספר לבנות במועצה אזורית אשכול טלי וינגוט, לראש המועצה גדי ירקוני בדרישה להסיר את דגלי הגאווה במועצה, בטענה של פגיעה ממשית ברגשות התלמידות.

"נדהמנו והצטערנו לראות תליית דגלים ברחבי המועצה ועל גבי מבנים מרכזים במועצה", פתחה וינגרוט את פנייתה, "דגלים אשר עוסקים בלב ליבו של המחלוקת במדינת ישראל - שימור המשפחה היהודית, בתפארתה, בקדושתה להמשך דורי דורות נוספים של עם ישראל".

"לא נוכל לקיים אירוע באולם כל עוד מונפים בו אותם דגלים"

לטענת מנהלת בית הספר, "נקיטת עמדה חד צדדית זו, אינה מאפשרת לנו כמוסד של המועצה, וכחלק אינטגרלי של המועצה, לצרוך וליהנות משירותי המועצה. ביום שלישי ה-21.06 אמור להתקיים אירוע של בית ספרנו במועצה אזורית אשכול. לצערנו לא נוכל לקיימו במועצה כל עוד דגלים אלו מונפים ותלויים. בקיר האולם בו נופיע, דגלים אלו מודיעים בגאון על רמיסת ערכי התורה הקדושה ומצוותיה, על זלזול בערכים אשר הם בבסיס חינוך תלמידותינו. לא נוכל לקיים אירוע באולם כל עוד מונפים בו אותם דגלים".

"אנו מוחים על ההכרח שנוצר עבורנו לפנות לאולמות במועצות אחרות - בשל נקיטת עמדה חד צדדית ולא אחראית של המועצה". לסיום ביקשה מנהלת בית הספר: "אנו פונים להסרת דגלים אלו מיידית - אנו נוכל לשוב ולצרוך את השירותים הניתנים במועצה, כפי שמגיע לנו. ראוי לה למועצה אזורית אשכול - כי יונפו בה בגאון דגלי מדינת ישראל ודגלי המועצה".

המכתב של מנהלת בית הסר "נעם נצרים"

גדי ירקוני: "לפעול לקידום תכניות לעידוד שוויון ולשיח פתוח בקהילתנו"

לפני מספר ימים, כתב ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, כי לציון חודש הגאווה תלתה המועצה דגלי גאווה ושלט שנועדו "להדגיש את ערכי קהילתנו - סובלנות, הכלה וקבלה של כל אדם באשר הוא אדם".

"לתדהמתנו, באישון לילה הגיעו בריונים והשחיתו באלימות את השלט. אני מוקיע את המעשה ואת הניסיון לבטל ערכים מובילים בקהילתנו ואת חופש הביטוי בדרך אלימה ותוך כפיית ערכים אחרים. במועצה שלנו יש מקום לכולם. אפשר וחשוב לקיים דיון ושיח פתוח בנושא אך לא נאפשר בשום אופן ונדליזם והשחתה שהם לא לגיטימיים". 

בתגובה לכתבה מסר ירקוני: "אירועי חודש הגאווה מדגישים את הפערים בחברה ומתפקידנו לגשר עליהם. אנו פועלים לקיים שיח פתוח לעידוד קבלה וסובלנות סביב המנהגים המקובלים בקבוצות השונות המרכיבות את אשכול".

רבנים במועצה: "דגלים של תרבות פוסטמודרנית ההולכת ומתפשטת"

במכתב נוסף בנושא, עליו חתומים שלושה רבנים; הרב מרדכי הס - רב היישוב נווה, הרב יעקב לנזר - רב היישוב בני נצרים, והרב אריאל אגרא - רב היישוב שלומית, נכתב גם כן נגד הדגלים במועצה. "בצער רב שמענו על קישוט המועצה שלנו בדגלים לא לנו. דגלים של תרבות פוסטמודרנית ההולכת ומתפשטת ומנסה לערער את מעמד המשפחה הישראלית.

"המשפחה הייתה ותהיה הבסיס לבניית העם היהודי במשך הדורות. אמנם בארזים נפלה שלהבת, בירושלים עיר הקודש מקיימים בחוסר רגישות אופיינית, מצעד של הדוגלים בחזרת ישראל לתרבות 'מעשה ארץ מצרים' בתוך שלושת ימי ההגבלה לקראת חג מתן תורתנו. ומה יאמרו אזובי הקיר במועצת אשכול? רוממות האהבה והחופש בגרונם וחרב ההתגרות ורמיסת ערכי הקודש בראש כל חוצות בידם.

עוד הם כתבו: "בכל בוקר ישראל מברכים ברכות השחר, הגברים מברכים 'שלא עשני אישה' והנשים 'ברוך שעשני כרצונו', ובכך מגלים את שמחתם על הטבע האלוקי שניטע בהם. פעמים שלחלק מהעם קשה יותר לברך, כי צריכים עוד לברר את הטבע האלוקי שבהם, ופעמים קל יותר לברך, אך אנו מבררים כל אחד את טבעו האלוקי ומודים כל אחד על מינו".

"האג'נדה המקולקלת מעודדת אנשים לפגוע בטבע האלוקי שלהם"

הרבנים הזכירו הליכים רפואיים בדבריהם, ויצאו גם נגדם: "האג'נדה המקולקלת מעודדת אנשים לפגוע בטבע האלוקי שלהם, לקטוע אברים מגופם ולהיות ניזונים מתרופות כל חייהם רק בגלל שאינם מרוצים מהטבע האלוקי הנפלא שניתן להם (לצערנו אחוז ההתאבדויות בקרב אלה ששינו את מינם הוא גדול הרבה יותר מבחברה רגילה) -  וגם זה מעשה כנען".

הרבנים הדגישו במכתב כי הם מלאי אהבה לכל ישראל, "גם לאחינו התינוקות שנשבו בשני התרבות הפוסטמודרנית. אנו מודעים לחומרת ההשפעה של התרבות זאת - תרבות הדוגלת בפירוק המשפחה, בפירוק ערכי הצניעות בשם 'החופש' כביכול של כל אחד לבחור מה שרוצה. מזה הגיעו לתרבות של פריצות 'משכב זכר', 'נשים מסוללות'. ובכל זאת אנו מלמדים עליהם זכות שנשבו בהנדסת התודעה הפרוגרסיבית, השוטפת את התרבות האנושית כיום".

בסוף דבריהם כתבו שלושת הרבנים כי הם אינם פטורים מחובת המחאה ואמירת האמת. "אנו מצפים מראש המועצה ומחבריה, לא לשתף פעולה עם אותן תנועות שעומדות עלינו לכלותינו. לצערנו ישנם רבים שמחללים שבת, ואין אנו מוחים , שכן הם אינם צועקים בראש כל חוצות 'אני מחלל שבת גאה'. המועצה אינה תולה שלטים מנקרי עיניים על הגאווה שבחילול השבת . כך גם בנושא זה, אדם יבחר את דרך חייו אך אל יתגאה בראש כל חוצות שהנהגת חייו היא נגד תורתנו הקדושה. אנו מבקשים מכל מי שיש לו יכולת להעלות את הכאב שלנו ואת הזעזוע שלנו לאחראים על השילוט לעשות זאת".