אתר חרדי פרסם שבנט אכל במסעדה לא כשרה והותקף ברשת

יו"ר הבית היהודי סעד ארוחה כשרה בחדר אוכל של מלון לא כשר ו"חטף" על כך מהאתר "בחדרי חרדים". התגובות ברשת לא איחרו לבוא: "נשמע כמו קשקוש אחד גדול...שכל אחד ידאג יותר להתנהגות ולקיום המצוות של עצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/18 09:45 יד באייר התשעח

אתר חרדי פרסם שבנט אכל במסעדה לא כשרה והותקף ברשת
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

אתר החדשות "בחדרי חרדים" פרסם אמש טענה כאילו שר החינוך ויו"ר הבית היהודי סעד במסעדה לא כשרה בניו יורק. לאחר התגובות הקשות ברשתות החברתיות, מיהרו היום (ראשון) באתר להעלות כתבה נוספת, בה ניסו להסביר מה הוביל אותם לפרסם את הדברים.

"שבת. השר בנט יושב לידינו עכשיו בניו יורק עם אשתו, אוכלים במסעדה לא כשרה", כך צוטט פוסט שהעלתה אלה שיינולד שלפי האתר החרדי היא יועצת אסטרטגית המתגוררת בארה"ב. בנוסף הובאה טענה לפיה מאבטחי השר "מילאו צלחות כאילו לא אכלו חודש, כולל כמויות בייקון (חזיר) וכו'"

מאוחר יותר התברר כי נפתלי בנט, השוהה בימים אלה בניו יורק, אכן אכל בחדר אוכל של המלון, אך לדברי לשכתו הארוחה שאכל הייתה כשרה. יש לציין שכתבה המקורית נכתב כי גולשים ברשת טענו שבמלון המדובר, 'מירטון איסקס', יש אפשרות לרכוש מנות כשרות.

ברשתות החברתיות פחות התעמקו בפרטי הסיפור ותקפו בעיקר את הפרסום. "אולי שכל אחד ידאג יותר להתנהגות ולקיום המצוות של עצמו ולצרכים הפיזיים של אחרים ולא להיפך!!", צייץ חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד.

העיתונאי אבישי גרינצייג צייץ גם הוא בטוויטר וכתב, "נשמע כמו קשקוש אחד גדול. כמו כן, תמוה שאתר חרדי מפרסם את הידיעה בעיצומה של השבת בניו-יורק ובכך לא מאפשר לבנט להגיב על הפרסום".

גולש נוסף ציין, "מילא כמה צייצנים, אבל עורך ראשי וכתב בכיר של אתר חדשות *חרדי* מרכזי, נכשל באיסור לשון הרע - בזמן שכל גופי התקשורת החילוניים חיכו לתגובה מסודרת של אדם שומר שבת שלא יכול היה להגיב עד 3 לפנות בוקר. במציאות: בנט כמובן אכל כשר בחדר האוכל של המלון. גם הרלכנית הסירה את הפוסט...".

היום ניסו באתר האינטרנט החרדי להסביר מה הוביל אותם לפרסם את הסיפור. לטענתם הם אימתו את הפרטים עם סועד נוסף ששהה במקום ובנוסף שוחחו עם הנהלת המלון כדי לוודא שאכן מוגשות במקום מנות בייקון.

על הביקורת שחטפו על כך שפרסמו את המידע בידיעה שבנט לא יוכל להגיב לאור הפרשי השעות בין ישראל לארה"ב, שם השבת הייתה בעיצומה, כתבו באתר כי הם פנו ללשכתו של בנט ושם נמסר להם כי התגובה תינתן רק מאוחר יותר כשהשבת בניו יורק תצא.