ארגון חברותא מגיב למחאה: שלחו אלינו את הדוריטוס שהחרמתם ונחלק אותו בשיעורי התורה שלנו

אחרי שעורר סערה במגזר הדתי והחרדי, יוצא ארגון חברותא להגנת המקפיין שקידם ערכים של משפחות להט"בים בפרסום שלו לחטיף המוכר, "ארגוני לובי השנאה והרס המשפחה החליטו שוב להרים ראשם וקולם, ולצאת נגד ההכלה של המשפחות שלנו" | ראש מועצה מקומית אפרת מתנגד לחרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 17:34 כח בשבט התשפב

ארגון חברותא מגיב למחאה: שלחו אלינו את הדוריטוס שהחרמתם ונחלק אותו בשיעורי התורה שלנו
מתוך הפרסומת של דוריטוס, צילום: צילומסך מתוך הפרסומת של דוריטוס

אחרי שהפרסומת לחטיף דוריטוס עוררה סערה, ארגון חברותא מגיב למתקפה נגד המתנגדים לקמפיין של החטיף, שערער לטענתם על ערכי המשפחה המסורתית,  "שמחנו לראות ששטראוס עלית בחרו לצאת בקמפיין ששם לב לכל המשפחות, גם אלה הלהט"ביות.

"ארגוני לובי השנאה והרס המשפחה החליטו שוב להרים ראשם וקולם, ולצאת נגד ההכלה של המשפחות שלנו. אנחנו מבקשים להזכיר שהמשפחות שלנו כבר שרירות וקיימות, וב"ה להט"בים רבים הקימו משפחות והילדים בהם חיים וקיימים וזכאים ליחס.

"נזכיר לציבור שברכה ראשונה על דוריטוס היא 'שהכל נהיה בדברו'- ובאמת, הכל נהיה בדברו, גם אנחנו הלהט"בים"

"אם יש להם כוונה למחוק אותנו כדי שיאמרו זאת בפירוש. בתורה קיימת מצוות פריה ורביה, כתוב הפסוק "לא טוב היות האדם לבדו" ובוודאי שאין בה איסור לאהוב. לעומת זאת, האיסורים שכן קיימים הם להלבין פני אדם ברבים ולהוציא שם רע.

"יחולקו חטיפי  דוריטוס באירועי לימוד התורה של חברותא"

במקום להמשיך ולהביא לחילול שם שמים, אנו מזמינים את כלל המחרימים שכבר רכשו מוצרי "דוריטוס" להביאם אלינו, והם יחולקו באירועי לימוד התורה של חברותא. נוכל גם לחלק אותם בתחנות תרומת דם של מד"א, שגם אותם ארגוני השנאה מחרימים. נזכיר גם לציבור שברכה ראשונה על דוריטוס היא 'שהכל נהיה בדברו'- ובאמת, הכל נהיה בדברו, גם אנחנו הלהט"בים".

 

אין לרכוש את המוצר הזה, אל תשת ידך עם רשע

כזכור, דוריטוס, אחד החטיפים האהובים בישראל מעורר בימים האחרונה סערה בישראל. כאשר, קמפיין שעלה לשיווק בימים האחרונים לכבוד יום המשפחה מציג סוגים שונים של משפחות. "משפחה יש רק אחת? מי אמר?! יש מלא משפחות וכולן מיוחדות וגם אם זה דורש אומץ להעז בבחירות, לכל המשפחות מגיע להיות משפחות. לכל המשפחות באשר הן - יום המשפחה שמח!", נכתב בעמוד הפייסבוק של החטיף.

ארגונים וצרכנים רבים הביעו מחאה נגד הקמפיין שלטענתם מתנגד לערכי המשפחה המסורתית. הרב ברוך אפרתי, רב קהילה ביישוב אפרת, אמר: "אסור להכיר במי שחיים כך כמשפחה ועושים מכך ראווה כנגד הצניעות והענווה והמשפחה היהודית כהדרכת התורה הקדושה. על כן, אין לרכוש את המוצר הזה, אל תשת ידך עם רשע".

לעומת זאת, ראש המועצה מקומית אפרת, עודד רביבי, יוצא נגד קריאות החרם על דוריטוס. "רק לפני מספר ימים ציינו את יום השנה הבינ"ל לשואה. כיהודים אנחנו מכירים טוב מידי את המחיר של החרם ואסור לנו לבחור בדרך כזו גם כלפי מי שדעתם או דרכם שונה משלנו. כמתיישבים אנחנו סובלים מחרמות של חברות מסחריות, אמנים, אוניברסיטאות ועוד. אנחנו מבקשים פעם אחרי פעם את הזכות להתווכח, להשמיע את דעתנו, להביא קול אחר. כמה כאב מציף אותנו כשהדלתות נסגרות ואומרים לנו שאנחנו לא רצויים.."

עוד הוסיף רביבי "זכותו של כל אחד וזכותה של כל אחת לחשוב שונה. כשליחי ציבור, מנהיגים ובכלל בני אדם אסור לנו להחרים. חונכתי על דברי חז"ל 'המלבין פני חברו ברבים, כאילו שופך דמים. אנחנו כולנו יהודים, כולנו בני אותו עם, אסור לנו לפגוע כך זה בזה גם כאשר איננו מסכימים".