מחאה נגד דוריטוס בעקבות קמפיין ליום המשפחה | צפו בפרסומת

לקראת יום המשפחה, יצאו בדוריטוס בקמפיין שנוי במחלוקת. בפרסומת מוצגות משפחות שונות כאשר ברקע נאמר כי כל המשפחות שוות. רבנים ואישי ציבור דתיים יצאו נגד הקמפיין וקראו לחרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 14:01 כח בשבט התשפב

מחאה נגד דוריטוס בעקבות קמפיין ליום המשפחה | צפו בפרסומת
משפחה המוצגת בקמפיין, צילום: מתוך הפייסבוק של דוריטוס

אחד החטיפים האהובים בישראל הוא הדוריטוס, אלא שסערה חדשה מאיימת בהחרמתו. קמפיין שעלה לשיווק החטיף בימים האחרונים לכבוד יום המשפחה מציג סוגים שונים של משפחות. "משפחה יש רק אחת? מי אמר?! יש מלא משפחות וכולן מיוחדות וגם אם זה דורש אומץ להעז בבחירות, לכל המשפחות מגיע להיות משפחות. לכל המשפחות באשר הן - יום המשפחה שמח!", נכתב בעמוד הפייסבוק של החטיף.

 

אלא שהערכים המוצגים בפרסומת צרמו לחלק מהצרכנים, והם טוענים כי דוריטוס מנהלת קמפיין כנגד ערכי המשפחה המסורתית. הרב ברוך אפרתי, רב קהילה ביישוב אפרת, אמר: "אסור להכיר במי שחיים כך כמשפחה ועושים מכך ראווה כנגד הצניעות והענווה והמשפחה היהודית כהדרכת התורה הקדושה. על כן, אין לרכוש את המוצר הזה, אל תשת ידך עם רשע".

הרב המשיך: "נוסף לכך יש לציין, שגם בלי התועבה שמנסים לפגום במשפחה היהודית, כל בן ובת תורה צריכים להימנע מלאכול מאכלים לא בריאים מעין אלו, המלאים שומן וסוכר, ופוגעים בבריאות".  סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג, אמר: "חייבים, למען בריאות נפשם ונשמתם של הדורות הבאים, להחרים את 'דוריטוס' שמנסים להשפיע על התא הטבעי המשפחתי, דרך פרסום מוצריהם".

מפורום הארגונים למען המשפחה נמסר: "אנו מסתייגים מניסיונו של קונצרן שטראוס לחנך את הציבור. משפחה בניגוד ל’דוריטוס’ לא קונים בסופרמרקט. אנו קוראים לציבור הצרכנים ‘להצביע באמצעות כספו’ ולהפסיק לקנות החטיף". דוריטוס הגיבו ואמרו כי "אנחנו מכבדים את כל התפיסות, האמונות והמגוון של החברה הישראלית ואין כוונה לפגוע באף ציבור".