"אני לא בובה של אף אחד"

משה ליאון משוכנע שהוא יבחר לראשות עיריית ירושלים כבר בסיבוב הראשון, מכחיש את הפרסומים האחרונים בעניינו, ולא חושש שהציבור החרדי ינטוש אותו ברגע האחרון, "אני מאמין שמי שקיבל הוראה, יצביע עבורי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/10/18 15:22 כ בחשון התשעט

"אני לא בובה של אף אחד"
משה ליאון, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

יממה לפני הבחירות לראשות עיריית ירושלים התייחס היום (שני) המועמד משה ליאון, בראיון ל'כיפה', לישורת האחרונה ולכל הספינים שלטענתו מופצים לכל עבר.

"לא היו דברים מעולם", טען ליאון בנוגע לפרסומים הבוקר בנוגע לדיל שהציע לכאורה למועמד אחר, יוסי דייטש, לפיו האחרון יעביר את תמיכתו אליו בתמורה לרוטציה בין השניים לדבריו, "מדובר בספין שקרי כמו הרבה שמופצים במסע הבחירות ובמיוחד בימים האחרונים".

אף אחד מטעמך, אולי ללא ידיעתך, לא הציע את ההצעה הזאת למטה דייטש?

"אף לא אחד. מעבר לזה אין לי מה להוסיף. פשוט מיותר הדבר הזה".

מועמד חרדי לראשות העיר? יוסי דייטש

לא חושש שהמצביעים יזלגו אליו. יוסי דייטשצילום: פלאש 90

האם עולה בך החשש שברגע האחרון קולות חרדים שהובטחו לך יזלגו לכיוונו של דייטש ויפגעו בסיכוי שלך להיבחר?

"אני לא יודע מה זה חשש", הוא ירה, "אולי מדובר בחשש שלך. לי אין חשש כזה ואני מאמין שמי שקיבל הוראה להצביע עבורי יצביע עבורי. מעבר לזה, אני מקווה שגם אנשי אגודת ישראל יצביעו עבורי. אני מרגיש מאוד בטוח ויש לי תמיכה רחבה גם בציבור החרדי וגם בציבור הציוני דתי. בשבועות האחרונים הרבה מאוד תומכים שהיו על הגדר עברו לתמוך בי. לצד זה, תומכים בי גם רבים בציבור המסורתי".

חשיפה, נוספת שעלולה לפגוע בסיכוייו של ליאון, הן הקלטות שיחתיו עם פעילים שונים, בהן נשנע כביכול קושר בין חוק הגיוס לתמיכת החרדים במועמדותו. "עוד קשקוש שלא שווה התייחסות", הוא אמר בהחלטיות, "כל מי ששומע את השיחה מבין מה היה באותה שיחה. אני מכיר את העובדות וחד משמעית לא הייתי מעורב בנושא חוק הגיוס".

לליאון, שמאמין כי יש לו סיכוי לא מבוטל להיבחר כבר בסיבוב הראשון, נמאס גם שמציגים אותו כבובה של השרים ליברמן ודרעי, "לטענה הזאת התרגלתי עוד במערכת הבחירות הקודמת. מי שמכיר אותי ומכיר את הרזומה שלי לא יעיז בכלל להגיד עלי שאני בובה של מישהו. מילאתי את התפקידים הבכירים ביותר במשק הישראלי והייתי בעלים של משרד רואי חשבון. מי שאומרים שאני בובה הם אנשים חלשים שכנראה אין להם מה לומר עלי חוץ מהשטות הזאת. אני בא עם כוונות טובות להיות ראש עיר של כולם ולטפל בכל הבעיות השוטפות של התושבים."

משה ליאון ואביגדור ליברמן

"לא בוב של אף אחד". ליאון וליברמןצילום: מרק ישראל סלם/POOL

במידה ולא תיבחר, תמשיך במועצת העיר או שתפנה לאפיקים אחרים, כמו לפוליטיקה הארצית?

"אני לא רואה בתפקיד ראש העיר כמקפצה פוליטית, אלא רואה בזה כמשימת חיי. השאלה הזאת לא רלוונטית לגבי מאחר שגם בפעם הקודמת הוכחתי שאני כאן כדי להישאר ושימשתי כחבר מועצת העיר במשך חמש שנים. דווקא מועמד אחר היה זה שהצהיר כי אם לא יבחר הוא לא יישאר בעירייה לכן כל קול שהוא יקבל יהיה קול מבוזבז", אמר ורמז על השר זאב אלקין.

מה הדבר הראשון שתעשה במידה ותיבחר ביום רביעי בבוקר?

"אני אודה לקב"ה ואלך כפי שאעשה מחר לכותל ומעבר לכך אקח מעט פסק זמן למנוחה אפשיל שרוולים ואתחיל לעבוד למען העיר". לסיום קרא לכל תושבי ירושלים, "צאו לקלפיות מלאו את מצוות הדמוקרטיה והצביעו. נקווה שהתוצאות יהיו חיוביות".