היה או לא היה? ההצעה שקיבל יוסי דייטש

בכירים ב'דגל התורה' הציעו ליוסי דייטש לחבור למשה ליאון, תמורת רוטציה חלקית בראשות העיר. ליאון: "מדובר בשקר גס". דייטש: "הצעה כזו אכן הגיעה, אני רץ עד הסוף". אז היתה או לא היתה הצעה?

חדשות כיפה יהונתן קליין 29/10/18 09:43 כ בחשון התשעט

היה או לא היה? ההצעה שקיבל יוסי דייטש
יוסי דייטש. היתה הצעה?, צילום: פלאש 90

לחץ מהפסד או ספין בחירות? בכירים ב'דגל התורה' פנו, לכאורה, ליוסי דייטש, והציעו לו 'דיל' בתמורה לפרישתו מהמירוץ לראשות העירייה ותמיכה במשה ליאון; הסכם רוטציה במסגרתו דייטש יכהן כראש העיר בתשעת החודשים האחרונים של הקדנציה, במקומו של ליאון. כך פורסם ב'כאן חדשות'. 

פרישה של דייטש אמורה להבטיח כמעט בוודאות את עלייתו של ליאון לסיבוב השני מול עופר ברקוביץ', ואולי גם ניצחון בסיבוב הראשון עם יותר מ-40 אחוזים מהקולות.

במטה ליאון טוענים כי מדובר בהמצאה מוחלטת. בתחילה מסרו שם כי "לא מכירים הצעה כזו", ובהמשך החריפו את התגובה וטענו כי "מדובר בשקר גס ובניסיון ליצור ספין שקרי. לא הייתה ולא נבראה שום הצעה לרוטציה מצד משה ליאון או מי מטעמו, לא לדייטש ולא למישהו אחר. משה ליאון מתמודד על מנת להיות ראש עיר לתקופה ארוכה..
ככה זה כנראה כאשר האכזבה והייאוש מתדפקים בפתח. לפתע מתפרסמים סקרים הזויים וכשזה לא עובד מנסים לפזר שמועות שבשקר יסודן. מדובר בספין זול ושקרי. הסיבה לספין השקרי היא אבדן עשתונות מוחלט. דייטש כמו אלקין, יודע שמשה ליאון כנראה ייבחר בסיבוב הראשון ומתקשה לקבל את המציאות הזאת".

במטה יוסי דייטש דווקא כי טוענים כי אכן הגיעה הצעה כזו: "אכן הגיעה הצעה כזו ליוסי דייטש מטעם דגל התורה ומטה ליאון, אך היא סורבה מיידית. בדגל התורה כנראה מתגבר החשש מהפסד של ליאון. יוסי דייטש רץ עד הסוף - ובעזרת השם גם מנצח!"

אז מי צודק? הבחירה בידכם.