איציק סעידיאן מדבר: "תבחרו להיות עם חברים קרובים, עם המשפחה"

ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ושנה לאחר שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, פורסמה הקלטה של איציק סעידיאן מדבר בקולו: "אנחנו לא צריכים יום מיוחד כדי לזכור את החברים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 13:00 ב באייר התשפב

איציק סעידיאן מדבר: "תבחרו להיות עם חברים קרובים, עם המשפחה"
צילום: Flash90

כנגד כל הסיכויים:  איציק סעידיאן, הלום הקרב, הצית את עצמו לפני שנה מול משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון במחאה על חוסר הטיפול וההכרה בו ובהלומי קרב נוספים. הבוקר (ג') פורסמה הקלטה מרגשת, בה נשמע איציק מודה להמונים שחיזקו אותו.

"קודם כל אני רוצה להגיד שאני משתתף בצער המשפחות השכולות ופונה לחבריי הפצועים והפצועות בצה"ל. אנחנו לא צריכים יום מיוחד כדי לזכור את החברים שלנו. אנחנו זוכרים כל השנה", אמר סעידיאן בהקלטה שהתפרסמה הבוקר (ג') בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב'. סעידיאן קרא לחבריו לא להעמיס על עצמם יותר מדי ביום הזה. "תבחרו להיות עם חברים קרובים, עם המשפחה, תלכו לים לנשום אוויר, לראות שקיעה, לגלוש", אמר.

זכה לזלזול מאגף השיקום

כזכור, לפני שנה בדיוק הצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון במחאה על ההתעלמות המתמשכת והביורוקרטיה הבלתי אפשרית איתם נאלצו הוא וחבריו הלומי הקרב המתמודדים עם פוסט טראומה להתמודד במטרה לקבל הכרה, טיפול הולם וזכויות.

סעידיאן שירת בגדוד 13 של גולני והיה נוכח באסון הנגמ"ש במבצע צוק איתן ב-2014 בו נהרגו 13 לוחמי צה"ל. בעקבות השירות הוא הוכר כסובל מפוסט טראומה, אולם זכה להתעלמות מאגף השיקום במשרד הביטחון, מה שהוביל אותו להצית את עצמו מול משרדי האגף. הוא אושפז במצב אנוש במחלקת הכוויות בבית החולים תל השומר וכנגד כל הסיכויים הצליח לשרוד. את ההקלטה פירסם מתוך אגף השיקום בו הוא מאושפז לאחר שנה קשה בין חיים למוות.

בעקבות מעשהו של סעידיאן, פירסם משרד הביטחון את רפורמת "נפש אחת" באגף השיקום שאמורה לייעל את הביורוקרטיה, לזרז את תהליכי ההכרה ומיצוי הזכויות עבור הלומי הקרב ולהעניק להם יחס הולם וראוי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן