"נושם בכוחות עצמו": חל שיפור במצבו של איציק סעידיאן

בבית החולים שיבא בתל השומר החל לנשום בכוחות עצמו לוחם צה"ל לשעבר איציק סעידיאן, אשר סובל מפוסט טראומה והצית את עצמו במשרד הביטחון. עדיין נשקפת סכנה לחייו

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 19:42 יט בתמוז התשפא

"נושם בכוחות עצמו": חל שיפור במצבו של איציק סעידיאן
צילום: by Flash90

בית החולים שיבא בתל השומר עדכן היום (ג') על שיפור קל שחל במצבו של נכה צה"ל איציק סעידיאן, אשר הצית את עצמו במשרדי אגף השיקום לפני חודשיים, והוא החל לנשום בכוחות עצמו. יחד עם זאת, בבית החולים הבהירו כי מצבו עדיין קשה מאוד, הוא מורדם ונשקפת סכנה לחייו. 

איציק סעידיאן, נכה צה"ל בן 26, סובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, כאשר שירת כלוחם בחטיבת גולני, והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הגיע באמצע אפריל שעבר למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, והצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון פעלו באופן מידי לכבות את הלהבות, להעניק לו עזרה ראשונית והזעיקו את מד"א. סעידיאן פונה באמבולנס לבית החולים שיבא בתל השומר, ומצבו הוגדר אנוש. היום כאמור, חל שיפור במצבו. 

"סעידיאן ממשיך לעבור הליכים כירורגיים וצוות יחידת הכוויות הלאומית בשיבא עושה ככל שביכולתו על מנת להציל את חייו", נמסר מבית החולים. 

זמן קצר לאחר פציעתו הגיעו מאות ישראלים מכל רחבי הארץ ליום התרמת דם משותף של מגן דוד אדום ובית החולים תל השומר עבור איציק סעידיאן, ובמהלך האירוע הותרמו כ-500 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ-1,500 חולים ופצועים. 

בחודש שעבר ביקשו בני משפחתו של לוחם צה"ל לשעבר להעלות את אחוזי הנכות מ-100% ל-100% פלוס. באגף השיקום התעקשו לערוך ועדה נוספת לסעידיאן כדי לעדכן את מצבו הרפואי. כך פורסם בחדשות 12. תחילה מסרו גורמים במשרד הביטחון כי רופאים מטעם יגיעו לחדרו בטיפול נמרץ עם רופאים משלהם, בכדי לשבת עם צוות הרופאים ולא בכדי לבחון פיזית את איציק. כאשר הדברים נעשים בתיאום ושיתוף פעולה. לבסוף, הוועדה לא הגיעה ונדחתה מסיבות רפואיות