אחרי הגילויים החדשים בפרשת NSO: הדיון במשפט נתניהו נדחה לראשון

בית המשפט נענה לבקשת הפרקליטות: הדיון שתוכנן להתקיים מחר במשפט נתניהו יעבור ליום ראשון. וגם הבקשה לדחות את מתן התשובות ליום ראשון נענתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/22 16:30 ז באדר א'

אחרי הגילויים החדשים בפרשת NSO: הדיון במשפט נתניהו נדחה לראשון
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שאתמול נדחתה בקשת פרקליטי נתניהו לדחיית המשפט בעקבות הגילויים החדשים על השימוש הנרחב שביצעה לכאורה המשטרה בתוכנת הריגול NSO היום בית משפט אישר את בקשת הפרקליטות לדחיית המשפט ומתן התשובות ליום ראשון.

אתמול פורסם כי פרקליטי נתניהו דורשים שהמדינה תפנה לחברת NSO, יצרנית תוכנת הריגול "פגסוס", לקבל פרטים - מי השתמש בתוכנה ומתי, בטענה כי החוזה עם החברה מאפשר זאת. הפרקליטות הצהירה כי מבדיקה שביצעה ברשות לניירות ערך, לא נעשה שימוש בתוכנה בזמן החקירה ב-2017, אולם עדיין אין תשובות מהמשטרה.

NSO

NSO צילום: shutterstock

חשיפה של כלכליסט גילתה כי הרוגלה הושתלה בין השאר בטלפונים של יועצי ראש הממשלה לשעבר יונתן אוריך וטופז לוק. התוכנה הושתלה גם בטלפון הרשום על שמו של אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר.

"הבוקר נפל דבר דרמטי, רציני וחמור" אמר עו"ד ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג אלוביץ "אם לא הספיקו כל התגליות עד כה מסתבר שפשטה מגפה של ממש בכל מה שקשור בפעילות בלי חוקיות שנעשו בחקירה זו. צריך לתת זמן ושהות לבדוק את הדברים, כדי שניתן לעמוד על משמעותם, ואנחנו יודעים שמשמעויות כבדות כבר יש. אי אפשר לשמוע את העדים כסדרם לאחר שהבוקר הבנו עד היכן פשה הנגע, מה עומק הזיהום והזוהמה".

בן צור אמר: "על פניו, זה חוצה עדים, פרשות ונאשמים - זה רוחבי. אנחנו עורכי דין זהירים - חושבים שאנחנו צריכים לקבל את החומר ואז להגיש כל בקשה".