אחרי האסון: ועדה משותפת למשרדי החינוך, הביטחון ומועצת המכינות

משרד החינוך הודיעה על הקמת ועדה, בראשות המנכ"ל שמואל אבואב, במטרה למנוע אירועים טראגיים כפי שאירעו בנחל צפית, "נדרש טיפול מעמיק ויסודי בהסדרת פעילויות החוץ של המכינות לצורך המשך פעילותן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/04/18 08:05 יד באייר התשעח

אחרי האסון: ועדה משותפת למשרדי החינוך, הביטחון ומועצת המכינות
כוחות ההצלה בחילוץ בנחל צפית, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

בעקבות האסון הכבד שגבה את חייהם של עשר נערות ומער אחד, החליטו אמש (מוצאי שבת) במשרד החינוך להקים ועדה שתסדיר את נושא פעילויות החוץ של המכינות הקדם צבאיות.

לאור חוסר הבהירות בנוגע לגורמים האחראים על המכינות הוחלט במשרד החינוך להקים ועדה, בראשות מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, בה ישתתפו נציגי משרד הביטחון ומועצת המכינות הקדם צבאיות.
 
"לנוכח האסון הקשה, שבמהלכו נהרגו עשרה נערות ונערים", נכתב בהודעה הרשמית של משרד החינוך, "נדרש טיפול מעמיק ויסודי בהסדרת פעילויות החוץ של המכינות לצורך המשך פעילותן. הוועדה תיבחן מיסודם של נהלים ופיקוח בנושא, בדגש על טיולים ברחבי הארץ, כדי שאלה יתקיימו באופן מסודר ובטוח".
 
בהמשך נאמר כי "כיום, המכינות הקדם צבאיות מתוקצבות על ידי משרדי החינוך והביטחון, כאשר כל אחד מתקצבם בשיעור של 50%. עם זאת, סוגיית הפיקוח על פעילויות חוץ (לרבות טיולים) לא הוגדרה בחוק המכינות הקדם צבאיות ובתקנות שתוקנו לחוק בשנת 2009".

במשרד הדגישו כי למכינות הקדם צבאיות חשיבות גדולה מאוד וכי יש לשמור על פעילותן, "הן מהוות אבן שואבת לפעילות ציונית, יהודית ודמוקרטית בקרב הדור הצעיר, מחזקות את אהבת הארץ ומטפחות את העתודה של הפיקוד הצבאי ושל המנהיגות בישראל. צוותי המשרדים ומועצת המכינות הקדם צבאיות מתייחדים עם משפחות ההרוגים והפצועים בשעתן הקשה, וימשיכו ללוות אותן ככל שיידרש בהמשך הדרך".