אוהבים בחינם: "הבן שלנו מצא אישה ותינוק ממתינים במדרגות" 

הם מארחים בכל שבת לפחות 5 אורחים שהם לא מכירים, שקרוביהם מאושפזים בבית החולים סורוקה והילדים שותפים מלאים לפרויקט המשפחתי

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 17/07/17 15:40 כג בתמוז התשעז

אוהבים בחינם: "הבן שלנו מצא אישה ותינוק ממתינים במדרגות" 
אוהבים בחינם

יוסף (62) ואשתו מזל גרים בדרום. כאשר יוסף הביא הביתה ממש לפני שבת בחורה שחיפשה מקום לינה, החלה המשפחה לארח בני משפחה של חולים בסורוקה הזקוקים לאירוח בשבת. כבר 25 שנים שמשפחות המאושפזים פונות אליהם, ותמיד נענות בחיוב ובשמחה. 

חסד בכמה שורות

"אנו מארחים בביתנו בשבתות וימים טובים משפחה ומלווים של חולים, שנתקעים בבית החולים "סורוקה" ללא אוכל וללא לינה, למשל בעל שלא הייתה לו אפשרות לשהות עם אשתו לאחר הלידה. ביתנו תמיד פתוח לאלו שהשתחררו במשך השבת וחפצים לשהות בבית עם רוח השבת".

כיצד הכל התחיל?

"כשעברנו לגור בסמיכות לסורוקה, לפני כ-25 שנים, התחלתי להתפלל שם בבית הכנסת. באחת הפעמים בדרכי לבית הכנסת שבבית החולים, פגשתי בחורה מאוד מבולבלת, שהגיעה מהמרכז לשבות שבת באופקים, ומאחר והיה כבר כמעט שבת היא ירדה ליד סורוקה לחפש לעצמה אירוח. 

הזמנתי אותה אלינו והיא לא חלמה שכך בהשגחה פרטית זכתה להכנסת אורחים וזיכתה אותנו באותה מידה.

כל המשפחה והילדים התלהבו ממצוות הכנסת האורחים הזאת ונשאר לנו טעם של עוד.

הילדים סיפרו על כך למשפחה המורחבת וכך החלו להגיע אלינו כל מיני אורחים מסיבות שונות. בנוסף, החלו להגיע אלינו אורחים בעקבות הפציעות הרבות שהיו בגוש קטיף. 

עד עצם היום הזה מגיעות קריאות ובקשות בימי חמישי שישי ומאחר ויש היום את מוקד שבת האירוח שמרחיב את הפעילות שלנו".

מעגל החסד

"בשבתות וחגים יש לנו בדרך כלל כחמישה עד שבעה אורחים. כיום הצלחתי להניע עוד אנשים לנושא והוקם בסורוקה "מוקד שבת"  שהרב ספקטור מנהל אותו ואני יותר מתמקד בחלוקת אוכל שמגיע מעמותה, לכל האורחים הדתיים שנאלצים לשהות ולסעוד עם יקיריהם".

סיפור בלתי נשכח

"היה לנו מקרה של אישה בהריון שהילד שלה אושפז, הם השתחררו ב-12 בלילה מבית החולים ושמעו עלינו מחברים, והגיעו אלינו. הבן שלנו שחזר באותה עת מהסניף, מצא אישה ותינוק ממתינים במדרגות כדי שמישהו מבני הבית יתעורר והכניס אותם אלינו. המזל הוא שבנינו התעשת, סידר להם את חדרו ללון בו, תוך כדי שהעיר את אחיו הישן, הציע להם מיטות והוא ואחיותיו עברו לישון בסלון.

וכמובן, זכינו לארח רב גדול, ונקשרנו זה לזה. בסיום האירוח הוא רצה כל כך להודות לנו, עד שזכינו שהוא יהיה השדכן של בתנו הקטנה וכך זכינו ב"ה בבניין נאמן".

עצה לאהוב בחינם

"קטונתי, אך הטיפ שלי הוא לצאת מהבועה ולבעבע אותה אצל האחר… לא לחשוש להאיר לאחר. שנזכה לארח רק מסיבות של לידה ורפואה שלמה לחולי עמו ישראל".