אבי גבאי: "הבחירות הן בין נתניהו לביני"

יו"ר המחנה הציוני הכריז כי הוא המועמד היחיד המתמודד נגד ראש הממשלה, כיוון ששאר המועמדים כבר הודיעו שיישבו בממשלת נתניהו. אך נמנע מלהתחייב שלא יישב בה בעצמו

חדשות כיפה יהונתן קליין 24/12/18 20:02 טז בטבת התשעט

אבי גבאי: "הבחירות הן בין נתניהו לביני"
אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ראש הממשלה הבא? יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הודיע היום (ב') על רקע הקדמת הבחירות, כי הבחירות הקרובות הן על ראשות הממשלה - בינו לבין נתניהו. "כל השחקנים הפוליטיים האחרים הודיעו שישבו בממשלה בראשות נתניהו. לכן אלו בחירות ביני לבין נתניהו. באפריל אנחנו ננצח". אמר גבאי, אך נמנע מלהתחייב בעצמו שלא יישב בממשלת נתניהו לאחר הבחירות. יש לציין כי על רקע הסקרים האחרונים, שחלקם מעניקים למחנה הציוני 10 מנדטים בלבד, אמירתו של גבאי נשמעת מעט מנותקת מהמציאות.

https://youtu.be/xZf9kLfpkuo (צילום: דוברות אבי גבאי)

גם יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אומר הערב כי פניו מכוונות לראשות הממשלה: "הממשלה הזאת לא נפלה היום, היא נפלה מזמן. היא נפלה בביטחון, נפלה ביוקר המחייה, נפלה בשוויון בנטל. תראו לאן נתניהו לוקח אותנו. הוא ניסה להגיד לנו שיש מלחמה בצפון - ואין. הוא ניסה להגיד לנו שאין מלחמה בדרום - ויש. הוא ניסה לעשות קומבינה מושחתת על הגיוס לצה"ל. בגלל התיקים הפליליים שלו הכל אצלו היום הישרדות פוליטית. ממשלה בראשותי תשמור על הביטחון ותעבוד קשה למען אזרחי מדינת ישראל". 

גוש שמאל בראשות אהוד ברק?

בחודשים האחרונים עלתה שוב ושוב האפשרות כי גוש השמאל-מרכז ירוץ ברשימה אחת בבחירות לכנסת, במטרה לנסות ולהוות גוש חוסם לנתניהו, ושמו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, עלה כמי שעשוי לעמוד בראש גוש כזה, כמועמד מוסכם. היום, לאחר ההודעה על הקדמת הבחירות, אמר ברק בתוכניתו של עודד בן עמי: "הצטרפותי לפוליטיקה היא אופציה, אבל אני לבד לא מספיק". עם זאת, אבי גבאי אמר הערב כי בכל מקרה יעמוד במקום הראשון במפלגתו ויהיה המועמד לראשות הממשלה. כך פורסם בחברת החדשות.

גם חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) התייחסה לנושא ואמרה כי "ככל שיש אפשרות לעשות חיבורים (בתוך גוש השמאל) לאבי גבאי יש את המנדט וכולנו נתמוך בזה".