הולכים לבחירות: התאריך - ד' ניסן

על פי הודעת ראשי מפלגות הקואליציה, הוחלט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. התאריך שנקבע - 9 באפריל 2019, ד' ניסן תשע"ח. העילה הרשמית: חוסר היכולת להעביר את חוק הגיוס בממשלה הנוכחית

חדשות כיפה יהונתן קליין, גלעד כהן ומשה ויסטוך 24/12/18 14:19 טז בטבת התשעט

הולכים לבחירות: התאריך - ד' ניסן
סופרים קולות , צילום: David Cohen/Flash90

אחרי 4 שנים - הולכים לבחירות. בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה היום (ב') הוחלט להודיע על פיזור הכנסת וללכת לבחירות - כבר בחודש אפריל הקרוב. תאריך היעד: 9 באפריל, ד' בניסן. ההחלטה מגיע לאור משבר חוק הגיוס, וההבנה כי לא ניתן יהיה להעביר את חוק הגיוס ללא הפלת הממשלה. 

בישיבה הוחלט כי הכנסת תפוזר "בהקדם האפשרי". ככל הנראה ההצבעה הסופית על החוק לפיזור הכנסת תתקיים כבר בשבוע הבא. חוק כזה מצריך שלוש קריאות ברוב של 61 חברי כנסת. ראש הממשלה אמור לנסוע לברזיל ביום חמישי להשבעת הנשיא ז'איר בולסונארו ולשוב ביום רביעי הבא. בלשכת נתניהו אומרים כי טרם הוחלט על שינוי בתוכניות הנסיעה.

בהודעת ראשי מפלגות הקואליציה נאמר: "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

לאחר הודעת ראשי הקואליציה, יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין זימן ללשכתו להתייעצות את ראשי מפלגות הקואליציה בעקבות הודעת הקואליציה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות.
מאוחר יותר יזמן היו״ר גם את ראשי מפלגות האופוזיציה, כדי לסכם על תאריך פיזור הכנסת וקיום הבחירות במועד מוקדם ככל האפשר.

התגובות להודעה

יו"ר ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, אמר בפתח ישיבת סיעתו: "אנחנו אומרים כבר במשך חודש - זו ממשלת הישרדות. הדבר הנכון לעם ישראל הוא ללכת לבחירות ולהקים ממשלה חדשה ויציבה". עוד אמר ליברמן: "נתנה את כניסת ישראל ביתנו לקואליציה בחקיקת חוק הגיוס כלשונו ללא שינוי."

https://youtu.be/R6_uMysc-bA (צילום: כיפה)

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, אמרה: ״ברוך שפטרנו מעונשה של זו. הגיע זמנה של הקואליציה הזאת להתפזר וזמנה של ישראל לעתיד טוב יותר״.

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "ובא לציון גואל. כל התעלולים לא הועילו, יש ללכת לבחירות ולהביא לסיום שלטונה של ממשלת נתניהו, אשר הפכה לממשלה הזורעת הרס בכל תחום אפשרי כדי לשמור על שרידותו האישית של נתניהו".