מתקשה לישון בהריון? 5 טיפים שיעזרו לך להירדם בקלות

ככל שמתקדם ההריון, מתעצם גם הקושי לישון שינה איכותית ונעימה. ארגון המיילדות של ישראל מציע חמישה טיפים שיסייעו לכל הריונית להירדם בקלות ובצורה השלווה ביותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 16:45 כג באדר התשפג

מתקשה לישון בהריון? 5 טיפים שיעזרו לך להירדם בקלות
צילום: shutterstock

ככל שההיריון מתקדם, כך היכולת ליהנות משנת לילה איכותית הופכת למאתגרת. יש נשים שהקימה לשירותים במהלך הלילה פוגעת באיכות השינה שלהן, יש נשים שנאלצות לוותר על תנוחת השינה החביבה עליהן בגלל הבטן הגדלה ויש נשים שסובלות ממגוון מחושים המופיעים בעיקר בלילה כמו צרבת והתכווצויות בשוק. אז מה ניתן לעשות? ארגון המיילדות בישראל מגיש עובדות מעודכנות וטיפים מעשיים מהשטח.

שפע כריות - ככל שההיריון מתקדם והבטן גדלה יתכנו קשיים בשינה. אם יש צרבת, רצוי לישון באופן מוגבה על כריות. אם התנוחה לא נוחה, או מכאיבה, שימי כרית בין הברכיים כדי להפחית את הלחץ על הגב התחתון. אפשר גם להשתמש בכרית הריון כדי לתמוך בבטן ובגב וגם כמובן מתחת לראש.

צילום: shutterstock

הרפיה ושגרה - רצוי לאמץ שגרת שינה עקבית שיכולה לעזור לאותת לגוף שהגיע הזמן לישון. אפשר לנסות תרגול של טכניקות הרפיה כמו נשימות עמוקות או מדיטציה, אפשר לכלול אמבטיה חמה (37-38 מעלות לכל היותר), קריאת ספר מרגיע או מוסיקה רגועה.

קפה ומים - רצוי להימנע משתיית משקאות עם קפאין לפני השינה כמו קפה, קולה ותה. אם מתעורר צורף תכוף לפיפי במהלך הלילה, דבר שעלול להפריע לשינה, נסו להגביל הנוזלים בערב ולפני השינה ולהימנע מכמויות גדולות של מים.

צילום: shutterstock

צרבת - אם יש צרבות בהריון, להימנע מארוחות סמוך לשינה. רצוי להמעיט במזון שגורם להפרשת מיצי קיבה, כמו אוכל מטוגן, ולהיעזר בטבליות מציצה סותרות חומצה כאשר מופיע גל צרבת.

תנוחה - שינה על צד שמאל יכולה לשפר את זרימת הדם לעובר ולסייע במניעת כאבי גב. במחצית השנייה של ההיריון רצוי להימנע משינה על הגב, מכיוון שהדבר עלול לגרום ללחץ של העובר על כלי דם מרכזיים וגדולים.

צילום: shutterstock