בעקבות המצב: הנחיות מרגיעות לנשים בהיריון

רעידות האדמה שהתרחשו עלולות לגרום להרבה חרדה ולחץ אצל נשים בשלבי היריון מתקדמים. לשם כך ארגון המיילדות פרסם הנחיות שיעזרו לנשים להירגע ולהגיע מוכנות למצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/23 15:45 טו בשבט התשפג

בעקבות המצב: הנחיות מרגיעות לנשים בהיריון
צילום: shutterstock

בעקבות רעידת האדמה, ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה פרסם הנחיות מרגיעות לנשים בהריון בכל השלבים, לרבות נשים הנמצאות ממש לקראת הלידה. בארגון המיילדות מדגישים כי יש לנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף ומוסיפים כי פעמים רבות הכנה והתארגנות מראש למצב של רעידת אדמה יוצרים שקט פנימי. אלו ההוראות המרגיעות שפרסם ארגון המיילדות:

  1. היערכו עם תיק קטן למקרה של צורך בפינוי מיידי.
  2. הכינו לכם רשימה של טלפונים חשובים ושוחחו על המצב עם בני המשפחה. השיח וההכנה עשויים לסייע לחלק מהיולדות בהפחתת רמת החרדה. 
  3. הצפייה בטלוויזיה עלולה לעורר אצל חלק מהנשים מתח וחרדה אשר משפיעים גם על היולדת וגם על העובר. לכן, אם זה לא מטיב אתכן, פשוט ותרו על חדשות ואקטואליה ועברו לסדרה האהובה עליכן.
  4. מומלץ להיעזר בתרגילי נשימה, מדיטציה או הרפיה. ניתן להיעזר כמובן הכל אמצעי אחר שהאישה מכירה מניסיון עבר כיעיל ומשמעותי עבורה שיסייעו לה להתמקד בכאן ועכשיו. במידה והיולדת חשה כי החרדה פוגעת משמעותית ביכולת התפקוד שלה מומלץ לפנות לאיש מקצוע מתחום הטיפול.
  5. במקרה של נפילה או חבלה חלילה של אישה בהריון בכל שלב יש להגיע למיון יולדות בבית החולים הקרוב ביותר. המיילדות והצוות הרפואי יקבלו אתכן ויערכו בדיקות מקצועיות על מנת לוודא שאתן והתינוק חשים בטוב. 
  6. בארגון המיילדות ממליצים להביא לבית החולים מעט מאוד דברים. רצוי לארוז בתיק הקטן מברשת שיניים, כפכפים, תחתונים חד פעמיים, סט אחד של בגדים נוחים וכמובן להגיע עם חיוך ואופטימיות.

ההוראות נכתבו על ידי ארגון המיילדות בישראל