6 דברים שחייבים לעשות לפני שבת

כל שבוע יום שישי מגיע ומפתיע אותנו מחדש. הנה רשימה של כמה דברים שאתם חייבים להכניס למטלות שלכם ואולי תצליחו להנות יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 13:56 יא באייר התשפד

6 דברים שחייבים לעשות לפני שבת
שבת שלום, צילום: shutterstock

לערוך שולחן

המקדימים והמשקיעים עושים את זה כבר בחמישי בערב, כדי לקום ליום שישי עם הרגשה של שבת בראש. הרעיון של עריכת שולחן מוקדמת היא בין השאר, כדי לא להכנס אחרי התפילה בערב שבת ולהתחיל לערוך ולעכב את הארוחה. נסו שבת אחת, עם הלחץ של שאר משימות השבת, גם לערוך את השבת מוקדם ותראו מה זה יעשה לבית.

לדבר עם סבתא

באותה מידה אפשר לדבר גם עם ההורים והאחים, יום שישי בין הבישולים והנקיונות, נסו תוך כדי להרים טלפון לסבתא ולשמח אותה בברכת שבת שלום. כי הרי בתוך השבוע רובנו הולכים לאיבוד ושוכחים לפעמים כמה שיחה אחת יכולה לשמח את הצד השני. אז תעשו קצת נחת

להכין עוגת שבת בשביל הריח

מכירים את הטיפ של לפני מכירת בית, שימו עוגה עם קינמון בתנור בשביל הריח הביתי? אז ככה ביום שישי, שימו עוגה לשבת (עדיף משהו עם קינמון), תנו לריח של שבת לעטוף את הבית. אם דרוש לכם מתכון מוצלח, נסו את עוגת התפוחים שמנצחת בכל פעם מחדש . בסוף גם בשבת, כיף להתנחם בפחמימות טובות ובטח שהם עושות ריח.

לבדוק מתי שבת יוצאת

או לפחות לשים לב איפה יש לנו בבית סימון של מתי שבת יוצאת. בטח בשבתות הקיץ הארוכות שנראה לפעמים שהן לא מסתיימות, סימון וידיעה מתי שבת יוצאת יכולה לנחם הרבה אנשים ואולי רק לתת מסגרת זמן שתעזור לכם לדעת מתי עושים סעודה שלישית ומתי ערבית. וזה כמו לספור כמה דפים במחזור סידור נשארו לסוף התפילה (זה לא יפה, אבל כולם עושים את זה)

לגהץ חולצות

זה נכון שהחולצות כבר מזמן מכובסות, אבל האם דאגתם לגיהוץ שלהם? כמה פעמים מצאתם את עצמכם מול הארון, יודעים שיש חולצות נקיות אבל לא מגוהצות. אז רגע לפני שבת, תציצו בארון הבגדים שלכם ושל הילדים, בדקו שאין שם משהו שמצריך גיהוץ וכל זה בשביל הנחת של כניסת שבת וחולצות מוכנות. וגם כך תמנעו מהמחשבה שמישהו חושב שהילדים שלכם מוזנחים כי החולצות לא מגוהצות.

לכבות פלאפונים ולנתק מהמטען

נצלו את היותכם שומרי שבת שחייבים להתנתק מהעולם ל 25 שעות בשבוע, תנו גם לטלפון שלכם לנוח. דאגו לכבות את הטלפון לגמרי, נתקו אותו מהמטען ושימו את הכל רחוק מהעיניים. אין ספק שזה אחד מיתרונות השבת המודרנית. היכולת להתנתק ולא להיות צמודים לטלפון ליממה שלמה. וגם לגלות במהלך השבת ציפצופי התראות או שעון מעורר ב 6 בבוקר כי שכחתם לכבות אותו, זה ממש מבאס